تعداد ثبت نام کنندگان عضویت در شوراهای آذربایجان شرقی به ۱۲ هزار و ۳۴۶ نفر رسید
تعداد ثبت نام کنندگان عضویت در شوراهای آذربایجان شرقی به ۱۲ هزار و ۳۴۶ نفر رسید

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از افزایش شمار ثبت نام کنندگان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان به ۱۲ هزار و ۳۴۶ نفر خبر داد. به گزارش قلم پررس، سعید شبستری عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص آمار ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی در آخرین […]

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از افزایش شمار ثبت نام کنندگان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان به ۱۲ هزار و ۳۴۶ نفر خبر داد.

به گزارش قلم پررس، سعید شبستری عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص آمار ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی در آخرین روز نام نویسی، با بیان اینکه تا ساعت ۱۹ امروز در مجموع هفت روز  ۱۲ هزار و ۳۴۶ نفر در استان ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: از این تعداد ثبت نامی ۲ هزار و ۱۶۱ نفر در حوزه شهری و ۱۰ هزار و ۱۸۵ نفر در حوزه روستایی نام نویسی کرده اند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۲ هزار و ۳۴۶ نفبر داوطلب، تعداد ۳۶۰ نفر زن و ۱۱ هزار و ۹۸۶ نفر مردد هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۴۰ نفر زن و یک هزار و ۹۲۱ نفر مرد در حوزه شهری نام نویسی کرده اند و ۱۲۱ نفر زن و ۱۰ هزار و ۶۵ نفر در حوزه روستایی نام نویسی کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، در ادامه با بیان اینکه ۶۱۹ نفر از داوطلبان در شهر تبریز ثبت نام کرده اند، افزود:  بیشترین رنج سنی داوطلبان بین ۴۱ تا ۴۵ سال با ۲۱۹۱ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال با ۲۱۸۴ نفر و زیر ۳۰ سال ۹۷۵ نفر بالای ۷۵۵ سال ۱۴۷ نفر است، افزود: ۲۹۵۱ نفر دارای سابقه عضویت در شورا هستند ۹۳۹۵ نفر هیچ‌گونه سابقه عضویت ندارند

وی ادامه داد: تعداد هفت هزار و ۸۲۳ نفر از داوطلبان سواد خواندن و نوشتن، یک هزار و ۲۷۹ نفر دیپلم، ۳۷۷۷ نفر فوق دیپلم، دو هزار و ۸۱ نفر کارشناس، ۶۵۶ نفر فوق‌لیسانس، ۹۳ نفر دکترا و ۳۷ نفر نیز سواد حوزوی دارند.

شبستری، گفت:  ۴۷ برابر کرسی‌های تبریز و در شهرستان ۱۷ برابر کرسی‌های مرند با ۱۲۰ نفر ثبت نامی و شهرستان اهر ۱۵ برابر کرسی‌ها با ۱۱۱ نفر ثبت نامی و مراغه ۱۴ برابر و شهر جدید سهند ۱۱ برابر و هادی شهر ۱۰ برابر کرسی‌ها ثبت‌نام صورت گرفته است و تا این لحظه ۱۰ نفر انصرافی داشته‌ایم.