تصمیم نتانیاهو برای آتش‌بس در غزه
تصمیم نتانیاهو برای آتش‌بس در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره گزارش داد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد طرحی برای برقراری آتش‌بس در غزه را تقدیم کابینه امنیتی کند. این شبکه علاوه بر این گزارش داده  بنیامین نتانیاهو رسماً مصر را از تصمیم خود برای اتمام عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه مطلع کرده است. بنیامین نتانیاهو […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره گزارش داد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد طرحی برای برقراری آتش‌بس در غزه را تقدیم کابینه امنیتی کند.

این شبکه علاوه بر این گزارش داده  بنیامین نتانیاهو رسماً مصر را از تصمیم خود برای اتمام عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه مطلع کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است تا ساعاتی دیگر در نشست کابینه امنیتی این رژیم برای بحث در خصوص آتش‌بس در غزه حضور یابد.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر گفت که ارتش این رژیم قرار است امشب به شدت مناطق مختلف غزه را آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار دهد تا پس از آن آتش‌بس اعلام شود. صهیونیست‌ها تصمیم دارند تا پیش از اعلام توقف درگیری‌ها، تا می‌توانند زیر ساخت‌های غزه و مواضع مقاومت را بمباران کنند.

امروز روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نیز به نقل از منابع آگاه نوشت که احتمالاً از فردا (جمعه) آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه مقاومت فلسطینی حماس برقرار شود.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت که ایالات متحده به همراه مصر، قطر و چندین کشور اروپایی تلاش می‌کنند تا با اعمال فشار به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبران حماس، آن‌ها را به پایان تقابل نظامی ترغیب کنند.

«خالد مشعل» رئیس‌ دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین روز جمعه هفته گذشته طی گفت‌وگو با شبکه «تی آر تی» ترکیه تأکید کرده بود که حماس در صورتی با آتش‌بس موافقت می‌کند که رژیم صهیونیستی با شروط آن موافقت کند.

طبق این گزارش، شروط حماس شامل توقف حملات نظامی فعلی رژیم صهیونیستی در غزه و صدور مجوز برای عبادت آزادانه مسلمانان در مسجدالاقصی در قدس اشغالی می‌شود.

سخن از برقراری آتش‌بس در شرایطی گفته می‌شود که یورش گسترده رژیم صهیونیستی به غزه امروز ده روزه شد و وزارت بهداشت نوار غزه شمار شهدای این منطقه از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون را ۲۲۷ نفر از جمله ۶۴ کودک و ۳۸ زن و شمار زخمی‌ها را ۱۶۳۰ نفر اعلام کرده است.

در حال تکمیل…