تشیع لندنی سعی دارد تا اختلاف بین شیعیان بیاندازند/ سررشته کار تشیع انگلیسی در دست غرب به ویژه انگلستان است
تشیع لندنی سعی دارد تا اختلاف بین شیعیان بیاندازند/ سررشته کار تشیع انگلیسی در دست غرب به ویژه انگلستان است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیدایش فرقه‌هایی مانند وهابیت از جمله کارهای سرویس‌های انگلیس برای ممانعت نشر اطلاعات جهان اسلام بوده است، گفت: شیعه انگلیسی و لندنی یکی دیگر از محصولات انگلیس برای ایجاد اختلاف بین مذاهب و تفرقه بین مسلمانان است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین […]

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیدایش فرقه‌هایی مانند وهابیت از جمله کارهای سرویس‌های انگلیس برای ممانعت نشر اطلاعات جهان اسلام بوده است، گفت: شیعه انگلیسی و لندنی یکی دیگر از محصولات انگلیس برای ایجاد اختلاف بین مذاهب و تفرقه بین مسلمانان است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در تالار همایش مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: پادشاهی بریتانیا سابقه طولانی در تفرقه‌افکنی دارد و الان نیز سیاست “تفرقه بیانداز و حکومت کن” را اجرا می‌کند.

وی افزود: فرقه‌سازی و ایجاد انشعاب در ادیان از جمله دستور کارهای سرویس‌های اطلاعاتی بوده که در سطح جهان در حال انجام و اجرا هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیدایش فرقه‌هایی مانند وهابیت از جمله کارهای سرویس‌های انگلیس برای ممانعت نشر اطلاعات جهان اسلام بوده است، گفت: شیعه انگلیسی و لندنی یکی دیگر از محصولات انگلیس برای ایجاد اختلاف بین مذاهب و تفرقه بین مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اسلام آمریکایی که حضرت امام راحل(ره) از آن نام بردند، مقام معظم رهبری نیز از جریان جدیدی نام برده که منبع آن ام آی ۶ است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ردپاهای اولیه نفوذ انگلیسی‌ها به ایران به زمانی باز می‌گردد که میرزای شیرازی مخالف با قراردادهای انگلیسی در ایران بوده و سپس علما نیز فتواهای مختلف برای مقابله دادند.

تشیع لندنی به دنبال برجسته‌سازی نقاط اختلاف بین مسلمانان و ایجاد تفرقه است

وی با اشاره به ویژگی‌های شیعه انگلیسی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها برجسته‌سازی نقاط اختلاف بین مسلمانان و ایجاد تفرقه است و هیچ مناسبتی با وحدت اسلامی ندارد.

آل‌هاشم ادامه داد: تشیع انگلیسی برای خاموش کردن فتنه جنگ شیعه و سنی در روز وحدت بین مسلمانان راهپیمایی برائت از اهل تسنع برگزار کرده و خود را محب اهل بیت(ع) نشان می‌دهند.

تشیع لندنی سعی دارد تا اختلاف حتی بین شیعیان بیاندازند

وی با تاکید به اینکه یک نفر از تشیع لندنی مدافع حرم نشده و هیچ عکس‌العملی در برابر نابودی حرم‌های اهل بیت(ع) در سوریه و عراق نشان دادند، گفت: تشیع لندنی سعی دارد تا اختلاف حتی بین شیعیان بیاندازند از این‌رو سران تشیع لندنی برخی علمای بزرگ شیعه را مرتد نامیده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی نشان دادن چهره جانی و خونریزی از تشیع از جمله دیگر اهداف تشیع لندنی است، تصریح کرد: قمه‌زنی در عاشورا و پخش عکس‌های این اقدام در فضای مجازی موجب وهم مردم شده است به طوریکه آنها می‌خواهند شیعه را به جهان به گونه‌ای معرفی کنند که شیعه خونریز بوده و حتی به خود و فرزندان‌شان رحم ندارند.

وی اذعان داشت: القای جدایی دین از سیاست و بی‌تفاوتی بر آنچه بر جهان اسلام از شاخصه‌های اساسی تشیع انگلیسی است.

امام جمعه تبریز متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت شیعه جهان بوده و تشیع لندنی بر این کشور همیشه می‌تازد.

وی راه رفتن روی شیشه‌، تیغ زدن به پشت، مخالفت آشکار با انقلاب اسلامی و اهانت به بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی از کارهای دیگر تشیع لندنی مثال زد و گفت: در حال حاضر سران شیع لندنی دارای ۱۸ شبکه تلویزیونی و سه شبکه رادیویی  هستند که به ترویج عقاید تشیع لندنی به دور دست‌ترین نقاط با هر زبانی می‌پردازند.

امروزه در شیعه و سنی دست‌هایی وجود دارد که سعی بر جداسازی مسلمانان دارد 

آل‌هاشم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شیعیان و سنیان فریب بازی دشمن را نخورند چراکه آن تشیع که آمریکا حمایت کرده و از انگلیس تولید می‌شود مثل کارهای دیگرشان بوده و هیچ فرقی ندارد، گفت: امروزه در شیعه و سنی دست‌هایی وجود دارد که سعی بر جداسازی مسلمانان دارد که مرکز آنها دشمنان اسلام بوده و نه تنها دشمنان ایران و شیعه نیست بلکه دشمنان اصلی اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: جریان موسوم به تشیع انگلیسی با سیاست‌های انحرافی و خرافاتی خودشان تلاش می‌کنند جاذبه‌های تشیع را به دافعه تبدیل کرده و با ارائه چهره متفاوت و زشت از اسلام در برابر نفوذ و تفکر انقلاب اسلام ایجاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی متذکر شد: این جریان تلاش می‌کند از درون مذهب به مقابله و ایستادگی در برابر تشیع بپردازد و در برابر گام‌های  شیعیان تزلزل ایجاد کرده و آنها را از آرمان‌ها و شعارهای والای تشیع جدا سازند.

سررشته کار تشیع انگلیسی در دست غرب به ویژه انگلستان است

وی ابراز کرد: سررشته کار تشیع انگلیسی در دست غرب به ویژه انگلستان است و طراحان این گروهک منحرف بسیار ضعیف و پیچیده اهداف خود را دنبال می‌کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: همه مسوولان و مردم باید نسبت  به این خطر آگاه بوده و با وحدت کلمه و صمیمت در برابر این جریان ایستادگی کنند.