تشکیل شرکت مس آذربایجان وعده رئیسی در مراحل پایانی/ ایجاد شهرک‌های مشترک بین ایران با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه
تشکیل شرکت مس آذربایجان وعده رئیسی در مراحل پایانی/ ایجاد شهرک‌های مشترک بین ایران با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه معادن استان یکی از اصلی ترین و برجسته ترین مسایل اقتصاد استان و ملی است، گفت: بعد از سفر رئیس جمهور به استان تشکیل مس آذربایجان مورد توجه قرار گرفت که در مرحله پایانی است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه معادن استان یکی از اصلی ترین و برجسته ترین مسایل اقتصاد استان و ملی است، گفت: بعد از سفر رئیس جمهور به استان تشکیل مس آذربایجان مورد توجه قرار گرفت که در مرحله پایانی است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: معادن در آینده و توسعه استان نقش اول را خواهند داشت، از این رو شورای معادن استان وضعیت معادن را به طور کامل بررسی می کند؛ امسال در بخش های صنعت و معدن ۱۸۰۰ مجوز صادر شده که در حال اکتشاف معادن و راه اندازی صنایع جدید هستند.
 
خرّم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری، اظهار داشت: بعد از فروکش کردن کرونا در سال گذشته و سال جاری اقدامات مناسبی انجام شد که می توان به افزایش ۲۵ درصدی موافقت های اصولی در زمینه سرمایه گذاری بخش گردشگری اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: ۹۱ پروژه فرهنگ و گردشگری با ۲۳ هزار میلیارد تومان در استان در حال اجرا است که ظرفیت هتلینگ استان تا ۲ برابر افزایش می یابد؛ پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران نیز در حال پیگیری است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با رشد سه برابری گردشگر به استان مواجه هستیم، گفت: بیش از ۸۰ درصد مراکز اقامتی گردشگران خارجی و داخلی حضور داشته اند و ۱۰ سفیر و هیات های خارجی به تبریز سفر کردند تا از ظرفیت ها و پتانسیل های استان از نزدیک آشنا شوند.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه مقبره الشعرا نگین فرهنگ و شعرو ادب استان است، گفت: امروز بخشی از این مجموعه به بهره برداری رسید و با توجه به مصوبات سفر استانی رییس جمهور مجموعه مقبره الشعرا تا آخر امسال به صورت کامل به اتمام می رسد.
 
خرّم با تاکید بر اینکه توسعه ورزش استان از اولویت های مدیریت استان است، گفت: اعتبارات خوبی برای اتمام پروژه یادگار امام  تعیین شده که بخشی از مجموعه به اتمام رسیده و از هفته جاری بازی های خانگی تراکتور در این زمین انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بخش مسکن یکی از موضوعات مهم دولت است، ۹۵۰۰ واحد با خود مالکی و پرداخت تسهیلات افتتاح شد و در تمام شهرستان ها ۸۸۵۰ هکتار برای مسکن آماده و تحویل داده شده و تا نیاز و دغدغه اساسی مردم پاسخگو باشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی بر نوسازی و بازسازی اساسی شهرها توسط شهرداران و فرمانداران تاکید کرد و گفت: در سرتاسر استان کار سازندگی، عمران و آبادانی در حال انجام است.

ایجاد شهرک‌های مشترک بین ایران با جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه
 
وی با اشاره به تفویض اختیارات ویژه در رابطه با ارتباط با کشورهای همسایه به استانداران استان های مرزی، گفت: با کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان برای ایجاد شهرک های مشترک در حوزه صنعت و شرکت های دانش بنیان رایزنی و مذاکره کرده ایم.
 
خرّم با تاکید بر اینکه بهترین شرایط دیپلماسی با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم اتفاق افتاده، افزود: در این دولت سرنوشت، نیاز و اقتصاد کشور به مساله برجام گره زده نشده و اکنون گشایش ها اتفاق افتاده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: در حوزه صادرات و گمرک در فعال ترین شرایط و و ضعیت قرار داریم، اما به این شرایط راضی نیستیم و از دولت درخواست کرده و موافقت انجام شد تا گمرک ها شبانه روزی کار کنند که این امکان فراهم است و باید کمبودها را رفع کنیم.

منطقه آزاد ارس بخش مغفول شده استان
 

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس بخش مغفول شده استان بود، گفت: با توجه به معافیت های قانونی و امکاناتی که در منطقه آزاد ارس فراهم است و اکنون این منطقه به طور ۱۰۰ درصد در حوزه تولید، صادرات و بخش های جدید برای متحول کردن اقتصاد استان فعال شده است.

خرّم با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس و ویژه سهلان در آینده نقش اصلی در توسعه و پیشرفت استان ایفا خواهند کرد، ادامه داد: در این راستا سند تحول در رابطه با اقتصاد منطقه آزاد ارس تدوین شده و کمبودهای حوزه انرژی در حال پیگیری است تا بخشی از آن احصا شود
 
وی در خصوص ارتباط مدیریت ارشد استان با مردم، گفت: ارتباط مردمی رابه عنوان وظیفه و تکلیف می دانیم و از اولین روز شروع دولت تا امروز حتی یک هفته میزهای خدمت در سطح استان تعطیل نشده است و یکی از شاخص های ارزیابی موفقیت مسئولان ارتباطات مردمی است.

 استاندار آذربایجان شرقی افزود: در سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی بیش از ۷۰ هزار نفر در سطح استان با مسئولان کشوری و استانی ارتباط برقرار کردند که از این تعداد به ۳۰ هزار نفر پاسخ داده شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی اظهار داشت: با مساعدت هایی که از سوی دولت انجام گرفته ۳۰۰ هزار تن گندم تولید شده که رشد دو برابری نسبت به گذشته دارد.
 
خرّم ادامه داد: برنامه ریزی شده تا در استان زنجیره ها در حوزهای مختلف تکمیل شود و ارزش افزوده در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی و تولید ناخالص داخلی باید افزایش یابد.
 
وی اضافه کرد: در ۶ ماهه دوم سال جاری تحرک و بازسازی انقلابی بیش از گذشته در تمام حوزه ها رقم خواهد خورد.
 
وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوز فناوری و دانش بنیان در ۱۰ ماهه گذشته، گفت: ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان دارای سند مصوب و اکوسیستم فناوری تعریف و کارخانه نواوری به زودی در استان راه اندازی می شود و سرمایه صندوق های خطر نیز افزایش یافته است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با  اشاره به اینکه رتبه ۸ کشوری را در حوزه دانش بنیان قرار داریم، ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده طی پنج سال آینده به رتبه ۲ کشوری ارتقا یابیم و همچنین تامین نیازهای پشتیبانی مالی شرکت های دانش بنیان و زمینه صادرات تولیدات این شرکت ها به کشورهای منطقه در استان فراهم است.

انتهای پیام/
 
 


[ad_2]