تسهیل در اجرای پروژه‌های نوسازی با اعمال تخفیف در بافت فرسوده تبریز
تسهیل در اجرای پروژه‌های نوسازی با اعمال تخفیف در بافت فرسوده تبریز

[ad_1] تسهیل در اجرای پروژه‌های نوسازی با اعمال تخفیف در بافت فرسوده تبریز شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت احیای بافت فرسوده، گفت: اعمال تخفیف مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری در بافت فرسوده موجب تسهیل در اجرای پروژه‌های نوسازی در این بافت می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در […]

[ad_1]

تسهیل در اجرای پروژه‌های نوسازی با اعمال تخفیف در بافت فرسوده تبریز


شهردار تبریز با تاکید بر ضرورت احیای بافت فرسوده، گفت: اعمال تخفیف مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری در بافت فرسوده موجب تسهیل در اجرای پروژه‌های نوسازی در این بافت می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص لایحه شهرداری تبریز مبنی بر کاهش مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری از ۳۵ درصد به ۲۲ درصد در فاز B از بافت فرسوده بلوک خیام، اظهار کرد: سرمایه‌گذار پروژه بلوک خیام در بافت فرسوده به دلیل اینکه توجیه اقتصادی این پروژه ضعیف بود، درخواست کاهش مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری از ۳۵ درصد به ۲۲ درصد داده است و با توجه به اینکه این پروژه در بافت فرسوده اتفاق می‌افتد، تلاش می‌کنیم منابعی را از ستاد اجرای فرمان امام (ره) را به تبریز بیاوریم.

وی ادامه داد: این پروژه در روبروی باغ گلستان واقع شده و با توجه به اینکه این پروژه از سال ۹۴ راکد مانده بود، تلاش کرده‌ایم که سرمایه‌گذار را پای کار آورده و به مرحله پروانه برسانیم.

شهردار تبریز عنوان کرد: قصد شهرداری احیای بافت فرسوده است و در این راستا باید سیاست و قصد خود را به طور مشخص اعلام کنیم تا حرف و تصمیم ما برای سرمایه‌گذار عوض نشود.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده نیاز به حمایت دارد، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، نگاه درآمدی ندارد اما با الزاماتی که تعیین شده، اجرای این پروژه توجیه پذیر نیست.

هوشیار اظهار کرد: برای اجرای این پروژه درخواست کاهش مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری از ۳۵ درصد به ۲۲ درصد شده که این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بحث شده و با کاهش ۱۰ درصدی آن موافقت شده است. اگر شهرداری این درصد کاهش عوارض را محقق کند، بافت فرسوده در آن منطقه شهر تبدیل به بافت کارآمد می‌شود که نوعی سرمایه‌گذاری است.  

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز از تلاش‌های یعقوب هوشیار شهردار تبریز و مسعود علیلو شهردار منطقه ۴ در خصوص فعال کردن دوباره این پروژه پس از هفت سال قدردانی کرد.

لایحه شهرداری تبریز مبنی بر کاهش مبنای محاسبه عوارض سرقفلی خدماتی و تجاری از ۳۵ درصد به ۲۲ درصد در فاز B از بافت فرسوده بلوک خیام تصویب نشد اما مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مبنی بر کاهش این عوارض به ۲۵ درصد تصویب شد.

پایان پیام/


[ad_2]