شهرداری پیشانی مواجهه مردم با حاکمیت است
شهرداری پیشانی مواجهه مردم با حاکمیت است
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بخش‌هایی که رضایت مردمی را جلب می‌کند، شهرداری‌ها است.

متفکرآزاد

به گزارش قلم پرس، روح‌الله متفکرآزاد امروز در آئین تودیع و معارفه شهردار تبریز اظهار کرد: برای برادر عزیز مهندس عباس رنجبر به خاطر قبول مسئولیت شهرداری تبریز آرزوی موفقیت و تبریک دارم و از اعضای شورای شهر که انتخاب خوبی داشته‌اند، تشکر می‌کنم و آرزو دارم با شاهد موفقیت و پیشرفت شهر باشیم.

وی ادامه داد: از مدیران سابق شهرداری نیز قدردانی می‌کنم که در این پست زحمت کشیده‌اند. هفتاد، هشتاد درصد مراجعات ما از منظر نمایندگی مردم تبریز، در حوزه شهری است. علت آن نیز این است که پیشانی مواجهه مردم با حاکمیت و حوزه پیشبرد مسائل آنها شهرداری و مسائل شهری است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم در حوزه شهرداری، نگاه عمومی ندارند و نگاه آنها حاکمیتی است. در حالی‌که شهرداری بخش عمومی است.

وی افزود: نباید مسئولیت‌های بزرگ، مسئولان را از توجه به مسائل کوچک شهری بازدارد. ما با چند حوزه مواجه هستیم، یکی حوزه رضایتمندی مردم است که باید اعصاب و روان مردم آرام و راحت باشد و در این راستا یکی از بخش‌هایی که رضایت مردمی را جلب می‌کند، همین شهرداری است.

متفکرآزاد با اشاره به سنگینی ترافیک به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات امروز شهرهای ایران گفت: مردم روزانه با تردد در شهر با ترافیک سنگینی روبه‌رو می‌شوند که باعث آزار روحی آنها شده است که در این خصوص باید تدابیر اصولی و منطقی اندیشیده شود.

وی یکی از دلایل اصلی ترافیک در معابر اصلی تبریز را، پارکینگ‌های مجتمع‌های پزشکی دانست و افزود: در این خصوص معلوم نیست مقصر این کوتاهی‌ها و نابه‌سامانی ها در نبود پارکینگ این مجتمع‌ها چه کسانی هستند و باید در چنین مواردی از مسائل مردم گره‌گشایی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید شهرفروشی داشته باشیم و باید تدابیر قانونی اتخاذ شود تا با کسب درآمدهای پایدار شهری، شهرداری‌ها تأمین شوند تا نیازی به شهرفروشی برای اداره شهر نباشد.

متفکرآزاد تاکید کرد: برای تامین آسایش و راحتی مردم باید همگی باهم همت کنیم و در این راه اصولی قدم برداریم چراکه شهر پیشرو در توسعه، با برج‌های آن شناخته نمی‌شود، بلکه با آسایش و راحتی مردم تعیین می‌شود.

وی با اشاره به خصوصیات مثبت شهردار منتخب تبریز گفت: مهندس عباس رنجبر، شخصی است که خود در مسائل انقلابی و جهادی سابقه طولانی و بسیار موثر دارد. تبریز مهد تمدن و شهری ولایی و انقلابی است که پیشرو در این حوزه‌ها بوده و باید این پیشرو بودن و شأنیت تبریز در این‌باره نشان داده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مظاهر تبعیض و بی‌عدالتی در شهر باید در برنامه کاری شهرداری باشد، افزود: نباید شهروندان شهر تبریز حس تبعیض داشته باشند. اگر تمام مناطق شهر باهم رشد پایاپای داشته باشند، برای کل شهر سودآوری خواهد داشت و حتی بالای‌شهر نیز در مظان نگاه تبعیض‌آمیز قرار نمی‌گیرد.