تحویل ۲۵۳ اتاقک و ۲۳۷ کانکس به مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
تحویل ۲۵۳ اتاقک و ۲۳۷ کانکس به مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی
روز گذشته تصویری از زلزله‌زدگان توسط کاربران در فضای مجازی منتشر شد که در آن نشان می‌داد که زلزله‌زدگان به شدت در مضیقه هستند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، روز گذشته تصاویری از زلزله‌زدگان توسط کاربران فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد آنها شب را به سختی در زیر چادرها می‌گذرانند و به شدت در مضیقه هستند.

کاربری در این خصوص نوشت: بارش برف در مناطق زلزله زده و عدم اسکان مناسب زلزله زدگان، شرایط را برای زندگی ‎سخت کرده است.

کاربر دیگری هم با انتشار تصاویری از چادر زلزله زدگان میانه نوشت: تعلل در اسکان موقت و عدم مدیریت میدانی در مناطق زلزله زده منجر به وضعیت بسیار بد زلزله زدگان در روستای هئلیمسی ‎میانه شده است.

برای پیگیری و صحت و سقم این موضوع با مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تماس گرفتیم.

محمدباقر هنربر در واکنش به تصاویر فوق و نقل قول منتشره به نقل از وی در فضای مجازی می‌گوید: اولا بنده اصلا تصاویر منتشر شده را ندیده و با کسی در این خصوص مصاحبه‌ای نکرده‌ام، ثانیا مدیریت بحران استان در کنار سایر نیروهای امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی از اولین دقایق حادثه برای خدمت‌رسانی به عزیزان زلزله‌زده در منطقه حضور داشته و تا آخرین لحظه نیز در کنار حادثه‌دیدگان خواهد بود.

او اضافه می‌کند: اسکان اضطراری ۷۲ ساعت پس از وقوع زلزله انجام می‌شود، اکنون ما از مرحله اسکان اضطراری رد شده‌ایم و اسکان موقت در حال انجام است و حتی اقداماتی برای اسکان دائم انجام داده‌ایم.

هنربر ادامه می‌دهد: برخی زلزله زدگان میانه و سراب به سه دسته تقسیم می‌شوند، عده‌ای در کانکس یا اتاقک‌های پیش ساخته بنیاد مسکن ساکن هستند و عده‌ای دیگر هم وام ۱۰ میلیونی را تحویل گرفته‌اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تاکنون ۲۵۳ اتاقک و ۲۳۷ کانکس به مردم مناطق زلزله زده میانه و سراب تحویل داده شده است و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از زلزله زدگان نیز کمک بلاعوض اسکان موقت را دریافت کرده‌اند.

او در مورد برخی چادرهایی که در مناطق زلزله زده مشاهده می‌شود نیز می‌گوید: قرار بر این بود که زلزله زدگان ۳ میلیون تومان از اعتبار ۱۰ میلیون تومانی اسکان موقت را تحویل بگیرند و ۷ میلیون مابقی را نیز پس از تحویل چادر؛ اکثر زلزله زدگان با تحویل چادرهایشان در کانکس ها یا اتاقک های پیش ساخته ساکن شدند عده انگشت شماری تاکنون موفق به تحویل چادر نشده‌اند.