تحول در همه‌ امور توسط دانشگاه‌ها آغاز می‌شود/حکمرانی علمی از اهداف مهم دانشگاه‌هاست
تحول در همه‌ امور توسط دانشگاه‌ها آغاز می‌شود/حکمرانی علمی از اهداف مهم دانشگاه‌هاست

[ad_1] نماینده‌ مردم تبریز در مجلس گفت: تحول در همه‌ امور از سوی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، از این رو نباید تنها در تولید علم و فناوری بسنده کنیم بلکه دانشگاه‌ها باید حکمرانی علمی را نیز جزو اهداف خود قرار داده و رؤسای دانشگاه‌ها را در رسیدن به این هدف همراهی کنیم. به گزارش قلم پرس،از […]

[ad_1]


نماینده‌ مردم تبریز در مجلس گفت: تحول در همه‌ امور از سوی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، از این رو نباید تنها در تولید علم و فناوری بسنده کنیم بلکه دانشگاه‌ها باید حکمرانی علمی را نیز جزو اهداف خود قرار داده و رؤسای دانشگاه‌ها را در رسیدن به این هدف همراهی کنیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، روح الله متفکرآزاد ظهر امروز در  اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در خدمت دانشگاه‌هاست و ما آمادگی خود را برای فراهم‌سازی بستر‌های مناسب برای هرگونه‌ تحول مدنظر جامعه‌ دانشگاهی، اعلام می‌کنیم.

وی افزود: قبلا مشوقات لازم در خصوص ارتباط دانشگا‌ه‌ها با صنایع وجود نداشت، اما اکنون رایزنی‌ها با صنایع استان‌ها در سطح استانداران انجام و اعتبارات لازم از این حوزه برای دانشگاه‌ها فراهم می‌شود. ضمن آنکه قانون حمایت از تولید دانش بنیان، بسیاری از دغدغه‌‌ها را رفع کرده است.

متفکرآزاد گفت: تحول در همه‌ امور از سوی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود، از این‌رو نباید تنها در تولید علم و فناوری بسنده کنیم؛ بلکه دانشگاه‌ها باید حکمرانی علمی را نیز جزو اهداف خود قرار دهند و همه باید رؤسای دانشگاه‌ها را در راستای رسیدن به این هدف همراهی کنیم.

متفکرآزاد با اشاره به مجموعه‌ ربع رشیدی، خاطرنشان کرد: این مجموعه ۸۰۰ سال قبل به‌عنوان دانشگاهی تمدن‌ساز فعالیت می‌کرد که می‌تواند الگو و نمونه‌ای برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/س


[ad_2]