تحریم های ظالمانه و یک جانبه ناقص حقوق بشر است
تحریم های ظالمانه و یک جانبه ناقص حقوق بشر است
در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس روسای دیوان عالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه با رئیس دیوان عالی قرقیزستان ضمیربیک بازابیک اف دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی معاونت اول قوه قضاییه؛ عصر روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ماه، در حاشیه برگزاری هفدهمین اجلاس روسای دیوان عالی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه با رئیس دیوان عالی قرقیزستان آقای ضمیربیک بازابیک اف دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در فضایی دوستانه و با حضور دکتر محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران و مقامات سیاسی و قضایی دو کشور برگزار گردید، طرفین ضمن اذعان به روابط بسیار خوب سیاسی و اقتصادی فی مابین و مرور آخرین موافقتنامه‌ها و اسناد حقوقی قضایی منعقده در ادامه موضوعاتی چون رشد کمی و کیفی همکاری های حقوقی و کیفری، انتقال محکومان، استرداد مجرمان، را بررسی و بر تبادل تجارب قضایی تاکید کردند .

معاون اول قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه در زمینه صیانت و ارتقا حقوق بشر و کرامت انسان، تحریم های غیر قانونی و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را نقض فاحش حقوق بشر دانست.
رییس دادگاه عالی قرقیزستان با اشاره به اینکه سی سال از استقلال جمهوری قرقیزستان سپری شده و از همان ابتدا جمهوری اسلامی ایران استقلال قرقیزستان را به رسمیت شناخته است و در طول این سه دهه همواره روابط خوب بین دو کشور وجود داشته است ، از این ملاقات ابراز خرسندی کرد و با تاکید بر آمادگی جهت همکاری های قضایی،
از معاون اول قوه قضاییه برای سفر به کشورش دعوت کرد.

انتهای پیام/