تجمع ۲۰ میلیونی اربعین حسینی حضوری معنادار و مؤثر در امنیت ملی ایران و عراق است
تجمع ۲۰ میلیونی اربعین حسینی حضوری معنادار و مؤثر در امنیت ملی ایران و عراق است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از نظر امنیت ملی یقیناً تجمع بزرگ هر ساله نزدیک به ۲۰ میلیون نفر زائر در اربعین حسینی مقابل تهدیدات تکفیری‌‌ها و داعشی‌ها، یک حضور معنی‌دار و تأثیرگذار در امنیت ملی عراق و ایران است. به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس از تبریز، مجید خدابخش صبح امروز در نشست […]

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از نظر امنیت ملی یقیناً تجمع بزرگ هر ساله نزدیک به ۲۰ میلیون نفر زائر در اربعین حسینی مقابل تهدیدات تکفیری‌‌ها و داعشی‌ها، یک حضور معنی‌دار و تأثیرگذار در امنیت ملی عراق و ایران است.

به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس از تبریز، مجید خدابخش صبح امروز در نشست ستاد اربعین استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: خدمت به زائران یک امر معنوی و اعتقادی بوده و ان‌شاءالله همه عزیزان عاشقانه و داوطلبانه بهتر از سال‌های قبل به تعهداتشان عمل خواهند کرد و ما نیز در کنار آنها هستیم.

وی افزود: از نظر امنیت ملی یقیناً تجمع بزرگ هر ساله نزدیک به ۲۰ میلیون نفر زائر در اربعین حسینی مقابل تهدیدات تکفیری‌‌ها و داعشی‌ها، یک حضور معنی‌دار و تأثیرگذار در امنیت ملی عراق و ایران است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امیدواریم همه عزیزان کمک‌های لازم را در راستای تحقق هر چه بهتر این مراسم انجام دهند، ادامه داد: در این مسئله اصل بر داوطلبی و مردمی بودن کار است اما دستگاه‌های اجرایی وظیفه هماهنگی را دارند و زیرساخت‌ها را باید آماده کنند و این امر هماهنگی‌های زیادی را می‌طلبد که دستگاه‌ها باید انجام دهند.

وی تأکید کرد: مشکلات احتمالی موجود در این رابطه هر سال باید آسیب‌شناسی شود تا خدمت‌رسانی نسبت به سال قبل بهتر شود.

خدابخش با تأکید بر مدیریت موکب‌های پراکنده بیان کرد: در بحث برگزاری مراسم اربعین، دولت وظیفه تسهیل و سیاست‌گذاری برای حضور و ارائه خدمات به زائران را دارد.