تثبیت و صدور سند مالکیت ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان
تثبیت و صدور سند مالکیت ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان

خبرگزاری میزان – صبح امروز و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال، دادستان عمومی و انقلاب سنندج، معاون عمرانی استانداری، شهردار سنندج و مدیران متولی نخستین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد. […]

خبرگزاری میزان – صبح امروز و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال، دادستان عمومی و انقلاب سنندج، معاون عمرانی استانداری، شهردار سنندج و مدیران متولی نخستین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان در ابتدای این جلسه با اشاره به ضرورت مقابله با فساد در سطوح مختلف، شاه کلید و نقطه عطف فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه را مبارزه با فساد عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مصادیق مهم و بارز فساد، زمین خواری و دست اندازی به عرصه‌های ملی است و در این زمینه پیشگیری از وقوع این جرایم بسیار حائز اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: اشراف، تسلط و نظارت مدیران دستگاه‌های متولی بر عرصه‌های ملی بسیار ضروری است و مدیران ادارات متولی باید بصورت میدانی در مناطق مورد طمع متصرفین حضور داشته باشند و با تعامل مراجع انتظامی دست متصرفان به بیت المال را قطع کنند و در غیر این صورت دادستان‌های عمومی و انقلاب استان کردستان موظفند تا هرگونه ترک فعل مدیران را در این زمینه گزارش دهند.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین بر لزوم اجرای هرچه سریعتر احکام خلع ید صادره در استان کردستان تاکید کرد و افزود: در مناطق «برازان»، «دره سیدحسین» و «سراب قامیش» سنندج تخلفات عدیده‌ای صورت گرفته است که منجر به تشکیل سکونتگاه‌های غیر رسمی شده و در این خصوص باید دادستان سنندج شخصا از باب حقوق عامه ورود کرده و برخورد لازم را صورت دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از تثبیت مالکیت و صدور سند بیش از ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در سال ۱۳۹۹ توسط اداره ثبت اسناد و املاک استان کردستان خبر داد و افزود: کل مساحت اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است که مقرر است تا پایان سال جاری، ۸۰۰ هزار هکتار باقی مانده نیز تثبیت مالکیت و صدور سند شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از شناسایی ۴۱۶ فقره تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی توسط اداره کل منابع طبیعی استان کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مناطق «صلوات آباد»، «سرنجیانه»، «سرخه دزج»، «قلیان»، «خلیچیان»، «باباریز» و «دولت آباد» ۴۱۶ فقره تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی به مساحت ۲۰۷ هکتار شناسایی شده که از این تعداد در خصوص ۲۲۶ فقره به مساحت ۱۱۶ هکتار در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده است.

در ادامه این جلسه محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب سنندج و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان کردستان بر لزوم تدوین اطلس جزایی و جنایی اراضی ملی و منابع طبیعی توسط اداره کل منابع طبیعی در استان کردستان تاکید کرد و اظهار داشت: ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی در مناطق مختلف علت و معلول زمین خواری است و در مناطق «دره سید حسین» و «برازان» متصرفین به ۴۰۰ هکتار از اراضی وقفی دست اندازی کرده اند.

جباری افزود: مدیریت اوقاف استان کردستان باید ضمن دعوت از متولیان موقوفات در این مناطق تکلیف این موقوفات را روشن کرده و بصورت اورژانسی و ظرف مدت چند روز آینده بنا‌های غیرمجاز تخریب شوند.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های متولی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ حقوق بیت المال به رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی پرداختند.

انتهای پیام/