تبریز با اپلیکیشن های نرم افزاری جهانی می‌شود/افتتاح ۲۳ طرح استارت‌آپی آذربایجان‌شرقی
تبریز با اپلیکیشن های نرم افزاری جهانی می‌شود/افتتاح ۲۳ طرح استارت‌آپی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن سال ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، گفت: با اپلیکیشن های نرم افزاری می توانیم تبریز را جهانی کنیم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، بهمن حسین‌زاده صبح امروز در مراسم رونمایی از استارتاپ‌های ICT که […]

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن سال ۲۰۱۸ و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، گفت: با اپلیکیشن های نرم افزاری می توانیم تبریز را جهانی کنیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، بهمن حسین‌زاده صبح امروز در مراسم رونمایی از استارتاپ‌های ICT که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها تا پایان سال ۱۳۹۶ برای حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و میزان خلق ثروت طرح های اجرایی هم حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از طرح‌ها به صورت اپلیکیشن موبایلی و برخی نیز وب سایت هستند، افزود: از جمله این طرح‌ها می توانم به «اپلیکیشن درخواست تاکسی از طریق اینترنت قونقا» اشاره کنم که مشابه نرم افزار «اوبر آمریکا» و «اسنپ تهران» است.

این مسئول اضافه کرد: طرح دیگر «بیمیتو» نام دارد و در جهت خرید آنلاین بیمه خودرو به کار می‌رود و برای اولین بار است که با خلاقیت جوانان مبتکر تبریزی ابداع شده است.

حسین‌زاده همچنین به طرح‌های سیمرغ (شبکه اجتماعی پزشکان) در حوزه سلامت الکترونیک و تراسیب (فروشگاه بومی اپلیکیشن های IOS)، فرش نما سیستم بازاریابی فروش فرش، اشتراک و فروش آنلاین گل، تولید انیمیشن سریالی طنز، اشاره کرد و افزود: اداره کل متبوع از این طرح ها حمایت های فنی، نرم افزاری و تسهیلاتی به عمل می‌آورد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: امروز ۲۳ طرح استارتاپی استان با سرمایه گذاری ۱۹۸ میلیارد ریالی بر اساس بیزینس پلن افتتاح می‌شود.