تا به امروز هیچ ابلاغی مبنی بر افزایش سهم مالیاتی استان اعلام نشده
تا به امروز هیچ ابلاغی مبنی بر افزایش سهم مالیاتی استان اعلام نشده

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، گفت: تا به امروز هیچ ابلاغی مبنی بر افزایش سهم مالیاتی استان اعلام نشده و ارقام و اعداد منتشر شده در فضای مجازی بیشتر شبیه تحلیل های شخصی است. غلامرضا شریفی،در جمع اصحاب رسانه استان در خصوص بحث های مطرح شده در خصوص افزایش مالیات استان، گفت: در حال حاضر لایحه […]

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، گفت: تا به امروز هیچ ابلاغی مبنی بر افزایش سهم مالیاتی استان اعلام نشده و ارقام و اعداد منتشر شده در فضای مجازی بیشتر شبیه تحلیل های شخصی است.

غلامرضا شریفی،در جمع اصحاب رسانه استان در خصوص بحث های مطرح شده در خصوص افزایش مالیات استان، گفت: در حال حاضر لایحه بودجه در مرحله بررسی از سوی مجلس بوده و تا به امروز هیچ ابلاغی از سوی مراجع مربوطه و دولت مبنی بر افزایش سهم مالیاتی استان نسبت به پارسال ابلاغ نشده است.

 وی افزود: اعداد و ارقامی که در فضای مجازی مطرح شده صحت ندارد و تنها پیشنهادی از سوی دولت در قالب بودجه سال آینده بوده و با توجه به ابن مساله از انتشار مطالب نادرست و غیر تخصصی در فضای مجازی متاسفم، چرا که بیشتر شبیه تحلیل های شخصی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه احتمال دارد اعداد مطرح شده مبوط به پیش بینی درآمدهای عمومی استان باشد، ادامه داد: تا زمانی که تکلیفی به اداره کل امور مالیاتی استان ابلاغ نشده سهم مالیات استان نیز مشخص نیست و البته به طور عادی سالانه در قوانین بودجه درآمدهای مالیاتی رشد داشته و بر اساس آن اگر افزایشی هم صورت بگیرد کتبا اعلام و شفاف سازی می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فعلا این موضوع در حد لایحه بوده و مجلس شورای اسلامی می تواند آن را لغو یا تصویب کند، گفت: رفع مشکلات مردم و کسب رضایت آنان هدف اصلی اخذ مالیات بوده و اگر چنانچه به این مساله اعتقاد نداشته باشیم با مشکلات بیشتری روبه رو خواهیم شد.

شریفی در ادامه با بیان اینکه در ۴ ماه اخیر برای واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی ۲۸۰ میلیارد ریال بخشودگی جرایم در نظر گرفته و مصوب شده گفت: در استان آذربایجان شرقی هیچ واحد تولیدی و صنعتی به دلیل بدهی مالیاتی تعطیل نمی شود و تا به امروز نیز چنین اتفاقی نیفتاده و البته قانون نیز این اجازه را نمی دهد.