تایید صلاحیت ۳۵۵ نفر در آذربایجان شرقی برای شرکت در انتخابات مجلس / آمادگی ۱۴۵هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی
تایید صلاحیت ۳۵۵ نفر در آذربایجان شرقی برای شرکت در انتخابات مجلس / آمادگی ۱۴۵هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: از ۷۹۶ داوطلب ثبت نام کننده در استان، ۱۰۸ نفر قبل از رسیدگی به صلاحیت‌ها انصراف دادند و از ۶۸۸ نفر باقیمانده برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۳۵۵ نفر معادل ۵۱ درصد تأیید صلاحیت شدند.

علیار راستگو در نشست استاندار آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر واجدشرایط رای دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۵۰۲ هزر و ۲۴۶ نفز مرد و یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۶۵۰ نفر زن هستند.

وی افزود: ۱۴۵هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۷۴هزار و ۴۶۰ نفر مرد و ۷۰ هزار و ۸۳۳ نفر خانم هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی، ادامه داد: در شهرستان تبریز، یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۷۰ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات پیش رو هستند که از این تعداد ۶۹۱ هزار و ۳۸۹ نفر را مردان و ۶۸۸ هزار و ۳۸۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به آمار داوطلبان این انتخابات نیز گفت: از ۷۹۶ داوطلب ثبت نام کننده در استان، ۱۰۸ نفر قبل از رسیدگی به صلاحیت‌ها انصراف دادند و از ۶۸۸ نفر باقیمانده برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۳۵۵ نفر معادل ۵۱ درصد تأیید صلاحیت شدند.

راستگو از تأیید صلاحیت ۳۹ نفر از بانوان ثبت نام کننده خبر داد و گفت: ۳۲ نفر از زنان داوطلب نیز رد صلاحیت شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم قانون مداری داوطلبان و هواداران آنان گفت: تمامی اقدامات خلاف قانون در استان رصد می‌شود و تا کنون مورد خاصی گزارش نشده است اما در صورت هرگونه تخلف، ابتدا تذکر، ارشاد و راهنمایی انجام خواهد شد و اگر توجه نشود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس مجموع تایید صلاحیت ها در استان بری هر کسی پارلمانی ۱۸ نفر رقابت میکنند، تنها در حوزه انتخابیه تبریز برای هر کرسی ۲۴ نفر رقابت میکنند.