تایید صحت انتخابات ۲۰۲ حوزه از مجموع ۲۰۷ حوزه انتخابیه
تایید صحت انتخابات ۲۰۲ حوزه از مجموع ۲۰۷ حوزه انتخابیه

قائم مقام وزیر کشور گفت: از ۲۰۷ حوزه انتخابیه مجلس صحت برگزاری انتخابات در ۲۰۲ حوزه در شورای نگهبان تایید شده است. به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، حسینعلی امیری با بیان اینکه هم اکنون فقط بررسی پنج حوزه باقی مانده است، گفت: در حوزه انتخابیه اصفهان نیز صحت برگزای انتخابات محل بحث […]

قائم مقام وزیر کشور گفت: از ۲۰۷ حوزه انتخابیه مجلس صحت برگزاری انتخابات در ۲۰۲ حوزه در شورای نگهبان تایید شده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایلنا، حسینعلی امیری با بیان اینکه هم اکنون فقط بررسی پنج حوزه باقی مانده است، گفت: در حوزه انتخابیه اصفهان نیز صحت برگزای انتخابات محل بحث نیست اما ممکن است درباره یکی از منتخابان این حوزه تغییراتی ایجاد شود.

او گفت: شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت نکرد و این مرحله نیز مانند مرحله نخست تمام الکترونیکی نیست.

امیری افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۱ استان با رقابت ۱۳۸ نامزد برای کسب ۶۹ کرسی باقی مانده مجلس در دهم اردیبهشت ۹۵ برگزار می‌شود و فرایند انتخابات و احکام قانونی این مرحله نیز مانند مرحله نخست خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور گفت: تعرفه‌های مرحله نخست انتخابات برای مرحله دوم قابل استفاده نیست به همین علت تعرفه‌های جدید و دارای ویژگی‌ها و شاخص‌های امنیتی لازم با شکل و رنگ‌های متفاوت برای هر استان به منظور استفاده در مرحله دوم چاپ می‌شود.

او افزود: طبق قانون، تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در این مرحله نیز یک هفته است و ۲۴ ساعت قبل از روز رای گیری متوقف می‌شود.

امیری همچنین، نظام انتخاباتی کشور را نیاز به اصلاح دانست و از آغاز تدوین پیش نویس لایحه نظام انتخاباتی به دستور وزیر کشور خبر داد.

سخنگوی وزارت کشور گفت: به همین منظور با همکاری مشاورانی از استادان دانشگاه، کار‌شناسان وزارت کشور، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این لایحه را در چارچوب سیاست‌های نظام انتخاباتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است تهیه و به دولت و مجلس ارائه کنیم.

امیری افزود: سیاست‌های جامع نظام انتخاباتی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده است و پیش بینی می‌کنیم بدون تغییر چندانی تایید و ابلاغ شود