تاکید رئیس کل دادگستری استان کرمان بر صدور آراء مستدل و متقن
تاکید رئیس کل دادگستری استان کرمان بر صدور آراء مستدل و متقن

خبرگزاری میزان – یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست مشترک با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان کرمان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات، بیان داشت: امروز مهمترین مساله کشور، موضوع انتخابات است و ما خط و مسیر روشن تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را […]

خبرگزاری میزان – یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست مشترک با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان کرمان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات، بیان داشت: امروز مهمترین مساله کشور، موضوع انتخابات است و ما خط و مسیر روشن تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در پیش رو داریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در تمامی انتخابات‌های برگزار شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبعیت و تمکین از فرمایشات رهبری، همواره در مسیر ولایت حرکت کرده است و رهنمود‌های ایشان فصل الخطاب است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان مظهر اقتدار ملی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید بر مبنای قانون و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خط ولایت را دنبال کرده و زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کنند.

موحد عنوان کرد: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی فعال و هوشمند در حوزه‌های قضایی شکل گرفته اند و فعالیت خود را دنبال خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تلاش برای جلب مشارکت حداکثری مردم و استفاده از تمام ظرفیت‌های اداری و غیراداری برای جلب مشارکت عمومی تاکید کرد و گفت: ایجاد زمینه حضور حداکثری در انتخابات یک وظیفه شرعی است و همه باید به این تکلیف الهی خود توجه کنیم.

وی به معیار‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره داوطلب اصلح اشاره و بیان کرد: بر مبنای فرمایشات معظم له انتظار می‌رود که با انتخاب مردم یک دولت انقلابی، مردمی و فساد ستیز زمام امور را در دست گیرد که با اعتماد به منابع داخلی و ظرفیت‌های درون کشور و نیز با اعتماد به جوانان به عنوان نیرو‌های پیشران کشور در مسیر توسعه برای تحقق آرمان‌ها و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که طی دو سال گذشته قوه قضاییه حرکت تحولی خود را بر اساس سند تحول قضایی آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر این سند، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های متعدد صادر و ابلاغ شده است که قضات و مدیران قضایی باید مفاد آن را اجرا کنند.

موحد به راه اندازی سامانه مربوط به سجل محکومان مالی نیز اشاره و عنوان کرد: براساس این سامانه سابقه کلیه محکومان مالی به صورت ریز و دقیق جمع آوری می‌شود تا دستگاه‌های مختلف برای اعتبارسنجی افراد از این سامانه استفاده کنند و براساس این سامانه اگر فردی در دستگاه قضایی معسر شناخته شود، در تمامی حوزه‌های دیگر نیز معسر شناخته می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سامانه هوشمند استعلام مالی (سهام) در شبکه ملی عدالت راه اندازی شده و برای استعلامات مالی از این سامانه استفاده می‌شود، گفت: دستورالعمل‌ها برای سرعت بخشی در کار است و نباید مغفول واقع شوند.

وی بر ورود اطلاعات صحیح و دقیق در سامانه‌ها نیز تاکید کرد و افزود: روند هوشمندسازی قوه قضاییه با جدیت در دست انجام است و این سیستم به مثابه قطاری در حال حرکت است که اگر تعلل کنیم از آن جا خواهیم ماند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در مرکز استان کرمان فعال است و در غالب شهرستان‌ها نیاز است که این شورا فعال شود.

موحد با اشاره به اینکه بر اساس دستوالعمل ابلاغی به حوزه‌های قضایی، میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها باید رعایت شود تا از ایجاد پرونده‌های مسن جلوگیری شود، گفت: باید دستورالعمل‌ها و راهکار‌های موجود به منظور اتخاذ تصمیمات متقن و مستدل در دستگاه قضایی نهادینه شود.

انتهای پیام/