تاکید بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان بدور از هرگونه تفرقه و افراط گرایی و دسته بندی شیعه و سنی
تاکید بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان بدور از هرگونه تفرقه و افراط گرایی و دسته بندی شیعه و سنی

سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان که بهمراه هیاتی متشکل از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کی یف سفر کرده است با شیخ احمد تمیم مفتی مسلمانان اوکراین دیدار و گفتگو کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان که بهمراه هیاتی متشکل […]

سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان که بهمراه هیاتی متشکل از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کی یف سفر کرده است با شیخ احمد تمیم مفتی مسلمانان اوکراین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سلمان خدادادی رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان که بهمراه هیاتی متشکل از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به کی یف سفر کرده است با شیخ احمد تمیم مفتی مسلمانان اوکراین دیدار و گفتگو کرد.

خدادادی در این دیدار از نقش فعال و تاثیرگذار احمد تمیم در جهت ترویج دین اسلام و تشرف اقوام مختلف اوکراینی به اسلام تقدیر و قدردانی نمود و این توفیق الهی را حاصل اخلاص عمل و عنایت خداوند دانست. وی افزود: تشکیل خود جوش اینگونه مراکز دینی و فرهنگی از افتخارات مسلمانان است که با اعتقاد و ایمان به خداوند و برگرفته از فطرت پاک انسانی حاصل می شود و اسباب هدایت و بندگی انسانها را به سوی پروردگار و رشد و کمال انسانی فراهم می سازد.

رییس گروه دوستی پارلمانی کشورمان با تاکید بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان بدور از هرگونه تفرقه و افراط گرایی و دسته بندی شیعه و سنی گفت: از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همکاری بیشتر و ایجاد وحدت میان مسلمانان حهان میباشد.

سلمان خدادادی در پایان از مفتی مسلمانان اوکراین برای دیداری رسمی از ایران دعوت کرد.

شیخ احمد تمیم مفتی مسلمانان اوکراین با قدردانی از دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از مرکز اسلامی مسلمانان اوکراین ، سفر هیات پارلمانی کشورمان به کی یف را نشاندهنده  نقش جمهوری اسلامی ایران به تقرب میان مسلمانان به دور از هر گونه افراط گرایی دانست.
وی با اشاره به فعالیت مخرب برخی از کشورها با تفکرات سلفی و افراط گرایانه و ایجاد تفکیک و تفرقه میان شیعه و سنی گفت: هدف مشترک ما، دعوت و تلاش برای معرفی صحیح از اسلام و پیامبر گرامی اسلام و ایجاد وحدت میان مسلمانان است و در این مسیر به هر شکلی که مفید باشد آماده همکاری در جهت
تحکیم روابط دو کشور هستیم.

در این دیدار آقاپور علیشاهی عضو گروه دوستی پارلمانی کشورمان در بخش دیگری از این دیدار با ابراز خرسندی از تاسیس مرکز علمی و فرهنگی مسلمانان اوکراین و عملکرد خوب و موفق شیخ احمد تمیم در  جذب جوانان اوکراینی به اسلام ، توجه بیشتر به جذب خانم ها را به جهت نقش مهم تربیتی آنها در خانواده و تاثیر بر بستگان یاد آور شد.

بشیر خالقی دیگر عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین نیز در این دیدار با اشاره به وجود مردم با هر دو تفکر شیعه و سنی در روستاهای حوزه انتخابیه خود و زندگی برادرانه و مسالمت آمیز آنان در کنار یکدیگر،  خلق نیکوی پیامبر گرامی اسلام را باعث ترویج و ترغیب مردم در گرویدن به دین اسلام و دوری از اعمال زور و خشونت دانست.
گفتنی است در ابتدای این دیدار بهشتی منفرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین با تاکید بر نقش مهم گروه های دوستی پارلمانی ایران در تحکیم وحدت و پیوند میان مشترکات فرهنگی و مذهبی  ملت ها بویژه مسلمانان دو کشور، به توضیحاتی در خصوص تاسیس مرکز علمی و فرهنگی مسلمانان اوکراین از تلاشها و جدیت شیخ احمد تمیم، مفتی مسلمانان اوکراین در اداره این مرکز پرداخت و از خدمات صادقانه ایشان در جذب مردم به اسلام و روابط حسنه و صمیمانه با سفارت کشورمان در کی یف تقدیر و قدردانی نمود.