تاثیر بهره گیری از ظرفیت علما در کاهش ورودی پرونده‌ها با ایجاد سازش
تاثیر بهره گیری از ظرفیت علما در کاهش ورودی پرونده‌ها با ایجاد سازش

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در ادامه بازدید میدانی از حوزه‌های قضایی با سفر به شهرستان طارم از حوزه‌های قضایی چورزق و طارم بازدید کرد. رئیس کل دادگستری استان زنجان با حضور در شهرستان طارم و بازدید میدانی از حوزه قضایی طارم در دیدار با رییس حوزه قضایی با تشکر از زحمات و […]

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در ادامه بازدید میدانی از حوزه‌های قضایی با سفر به شهرستان طارم از حوزه‌های قضایی چورزق و طارم بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با حضور در شهرستان طارم و بازدید میدانی از حوزه قضایی طارم در دیدار با رییس حوزه قضایی با تشکر از زحمات و تلاش‌های انجام شده گفت: برابر آمار در بحث ورودی پرونده‌ها در طارم شاهد افزایش پرونده هستیم بنابر این در این بخش نیازمند اراده و تلاش جدی برای کاهش این امر هستیم و باید با سایر حوزه‌های قضایی استان که آمار ورودی‌ها کاهشی است همگام و اقدامی موثر انجام شود.

وی با بیان اینکه برخورد قاطع و به موقع با مجرمان در راستای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها و پیشگیری از وقوع جرم بسیار اثر گذار است ادامه داد: انتظار این است که پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی و تعیین تکلیف و تکلیف شوند.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در این شهرستان به لحاظ شرایط آب وهوایی، برخوردار از زمین‌های حاصل خیز و چند فصلی برای فعالیت‌های کشاورزی که اکثریت مردم این شهرستان اعم از زن و مرد در زمین‌های کشاورزی تلاش می‌کنند و بیکاری در این حوزه کمترین میزان را دارد، انتظار این است که مشکلات و پرونده‌های پیرامونی نیز کم باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ابتدای سفر یک روزه به شهرستان طارم با حضور در بخش چورزق و حوزه قضایی چورزق ضمن بازدید از بخش‌های مختلف در دیدار با رییس دادگاه بخش گفت:خوشبختانه این حوزه قضایی در اکثر بخش‌ها توفیقات خوبی بدست آورده، اما انتظار از این مجموعه بیشتر از اینهاست امیدواریم در پایان ۶ ماهه اول سال شاهد ارتقاء و رفع نواقصات در سایر بخش‌ها باشیم.

صادقی نیارکی بر کنترل ورودی پرونده‌ها و اجرای دقیق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی تأکید کرد و افزود: بخش چورزق در برخی حوزه‌ها از جمله پرونده طلاق آماری بالایی دارد که در این حوزه و برای کاهش این آمار نیازمند آگاه سازی زوج‌ها و خانواده‌ها از عواقب این کار و همچنین آسیب شناسی علل افزیش طلاق در این حوزه هستی.

وی با تأکید بر ایجاد صلح و سازش در پروند‌ها با بهره گیری از صاحبان منبر، علما و ریش سفیدان محل اظهار کرد: تلاش برای سازش و ایجاد صلح در پرونده‌ها برای کاهش ورودی و حجم پرونده‌ها بسیار اثر گذار است و همچنین در کنار این امر اهتمام به امر پیشگیری و آگاهی بخش افراد ضروری است.

انتهای پیام/