بی مهری هایی در انعکاس خدمات دولت به مردم از سوی رسانه های عمومی وجود دارد
بی مهری هایی در انعکاس خدمات دولت به مردم از سوی رسانه های عمومی وجود دارد

معاون حقوقی رییس جمهور حضور هر یک نفر بیشتر پای صندوق آرا را ایجاد یک خاکریز جدید در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان نظام توصیف کرد و گفت: انتقال اخبار دستاوردهای دولت که خود حاصل مدیریت جهادی و انقلابی است، می تواند روحیه جهادی را به مردم منتقل کرده و شور بیشتری در […]

معاون حقوقی رییس جمهور حضور هر یک نفر بیشتر پای صندوق آرا را ایجاد یک خاکریز جدید در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان نظام توصیف کرد و گفت: انتقال اخبار دستاوردهای دولت که خود حاصل مدیریت جهادی و انقلابی است، می تواند روحیه جهادی را به مردم منتقل کرده و شور بیشتری در مردم ایجاد کند.

به گزارش قلم پرس به نقل از جماران، حجت الاسلام مجید انصاری امروز (دوشنبه) در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان معاونت حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه امسال سال سرنوشت سازی برای کشور در عرصه سیاسی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چنان که مقام معظم رهبری فرمودند نصاب افتخارآمیزی از حضور مردم در انتخابات و مردمسالاری دینی دارد و باید تلاش کنیم انتخابات هر بار، پرشورتر و با رشد سیاسی بالاتر از قبل برگزار شود.

معاون حقوقی رییس جمهور خاطرنشان کرد: البته نارسایی‌ها، بداخلاقی ها و بخصوص بی مهری هایی در انعکاس خدمات دولت به مردم از سوی رسانه های عمومی وجود دارد که باید با استفاده از فضای مجازی و امکانات موجود این مشکلات را حل کنیم.

انصاری گفت: باید از هر امکانی برای دعوت مردم به پای صندوق‌های رای بهره بگیریم. حضور هر فرد در پای صندوق آرا، نوعی دفاع نرم و دفع تهاجمات دشمنانی است که سعی می کنند مشروعیت و پیوند نظام با مردم را مخدوش کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با زمینه هایی که فراهم شده و با حضور مردم در پای صندوقهای رای و استمرار برنامه های خردمندانه دولت تدبیر و امید، کشور در مسیر رشد و توسعه ای که قرار گرفته، با سرعت بیشتر به حرکت خود ادامه دهد.

انصاری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در دوره فعالیتش ، توفیقاتی داشته که در ابتدای دولت غیرقابل دستیابی به نظر می رسیدند، خاطرنشان کرد: اینکه نرخ تورم تک رقمی شود و ثابت بماند، رسیدن به نرخ رشد بیش از ۱۱ درصد و امثال آن از دید کارشناسان اقتصادی و کسانی که از نزدیک موانع را می دیدند، غیرممکن می نمود.

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: اما این نرخ ها حاصل مدیریت جهادی دولت و مجموعه مدیران و کارکنانش بوده است.

انصاری اضافه کرد: با وجود خوشحالی از کسب این دستاوردهای درخشان، اما متاسف هستیم که این کارها و دستاوردهای بزرگ که می تواند روحیه جهادی را در لایه های مختلف آحاد ملت تزریق کند، مورد بی مهری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در عرصه اقتصاد گامهای بلندی برداشته شد، اظهار داشت: آرزوی خودکفایی در تولید گندم، سال قبل بالاخره به شکل واقعی محقق شد. علاوه بر این پیش بینی می شد که ظرفیت صادرات یک میلیون تن گندم در کشور ایجاد شده باشد، که طبق آخرین آمار وزارت جهادکشاورزی ظرفیت و آمادگی صادرات ۳ میلیون تن گندم را دارد.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه با توجه به واردات ۶ میلیون تنی گندم در گذشته، تولید ۳ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز در کشور به معنای افزایش ۹ میلیون تنی گندم در داخل، بدون افزایش سطح کشت است، تصریح کرد: علاوه بر این در عرصه تولید نفت هم دستاوردها معجزه آسا است. آنچه در این عرصه آنچه روی داده ، فراتر از تحول و یک انقلاب واقعی و تمام عیار مدیریتی و اقتصادی است.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز کشور در بستر رشد متوازن قرار گرفته است. بر اساس آخرین آمار در عرصه سرعت رشد علمی، به جایگاه اول دنیا بازگشتیم. عید واقعی برای ملت ایران همین است.

وی با اشاره به شعار سال و اولویت تولید و اشتغال در سال ۹۶ گفت: معتقدم معاونت حقوقی در تحقق شعار سال نقش محوری حداقل در تولید نرم افزارهای رشد، اشتغال آفرینی و توسعه در بستر اقتصاد مقاومتی دارد. پیرو ماموریت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ این معاونت در همکاری با معاونت‌های حقوقی دستگاه‌ها اقدام به شناسایی موانع تولید، به ویژه برای بخش خصوصی کرد و امسال هم این تلاشها با همت مضاعف تداوم خواهد یافت.

معاون حقوقی رییس جمهور افزود: معاونت حقوقی سال گذشته با تهیه و تقدیم لوایح اصلاحی برای رفع موانع تولید و رونق کسب وکار، تلاش کرد سهم خود در عمل به شعار سال را به خوبی ایفا کند. معاونت حقوقی در این زمینه چندین لایحه تنظیم و ارائه کرد و امسال نیز از همه معاونت‌های حقوقی دستگاه‌ها می‌خواهم که در تعامل با بخش خصوصی، موانع رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال را شناسایی و راهکارهای مقتضی را ارائه کنند.

انصاری اظهار داشت: امسال تلاش مضاعفی صرف اجرای کامل منشور حقوق شهروندی خواهد شد. مسئولیت در این زمینه از سوی رییس جمهور بر عهده دکتر امین زاده گذاشته شده است تا گزارشهای دستگاهها از اجرای منشور را دریافت کنند و معاونت حقوقی نیز به عنوان نقطه کانونی برای تهیه لوایح و مواد قانونی لازم در مسیر اجرای کامل و دقیق منشور حقوق شهروندی آمادگی دارد.

معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه با تشکر از تلاشها و زحمات مجموعه همکاران معاونت حقوقی در سال ۹۵ و سالهای پیش تر، اظهار داشت: در سال ۹۶ از بخشهای مختلف معاونت درخواست کردیم برنامه خودشان را با زمان بندی مشخص اجرایی تدوین کنند که این برنامه ها نهایی شده اند و اکنون از همه همکاران معاونت درخواست داریم که با مدیریت جهادی به اجرای برنامه ها همت بگمارند.

انصاری، معاونت حقوقی رییس جمهور را خانواده کوچکی در پیکره خانواده بزرگ نظام توصیف کرد که در فضایی صمیمی می خواهد منشا اثرات سازنده و مفید برای نظام و کشور باشد و تصریح کرد: باید هم خودمان و هم نظام را برای ورود به بلوغ و ۴۰ سالگی خود آماده تر کنیم. با مدیریت جهادی و انقلابی می توانیم حتی فراتر از برنامه ریزی های انجام شده حرکت کنیم. تجربه سال ۹۵ به ما نشان می دهد که اگر همت والا باشد و از سختی ها نهراسیم، تحقق غیرممکن ها، ممکن می شود.