بیش از ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار تولیدکنندگان داخلی است
بیش از ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار تولیدکنندگان داخلی است

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس آمایش سرزمین اولویت‌های ما در رشته های مختلف صنعت مشخص شده است و اولویت ما در برنامه ششم، نوسازی و بازسازی صنایع است. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی اظهار کرد: همه پیشرانه‌های صنعت را […]

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس آمایش سرزمین اولویت‌های ما در رشته های مختلف صنعت مشخص شده است و اولویت ما در برنامه ششم، نوسازی و بازسازی صنایع است.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی اظهار کرد: همه پیشرانه‌های صنعت را مشخص کرده‌ایم.

وی ضمن تاکید بر نقش وزارت صنعت به عنوان مدافع و متولی اصلی صنعت در شرایط پس از برجام عنوان کرد: شاه بیت فعالیت‌ها در برنامه ششم توسعه بازسازی و نوسازی صنایع است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توانمندی که امروز صنعت ما دارد بسیار قابل توجه است و این مهم ناشی از فعالیت صنعتگران است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش صنعت، عنوان کرد: در شرایط جدید باید بسته حمایتی کلی را برای این بخش تعریف کرد.

رحمانی با بیان اینکه قانون مالیات بر درآمد در حال اصلاح است، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده هنوز به طور کامل اجرا نشده است و باید این واقعیت را پذیرفت که درآمد ما از نفت کاهش پیدا کرده است؛ یک روزی ۸۰ درصد به آن وابسته بودیم، الان این وابستگی به ۳۰ درصد رسیده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کالای قاچاق اظهار کرد: طی سال گذشته تا به امروز به میزان حداقل پنج میلیارد دلار و حداکثر تا ۱۰ میلیارد دلار با کالای قاچاق مبارزه شده است.

رحمانی در ادامه گفت: آمارها نشان می‌دهد با وجود مشکلات ۴.۲ دهم درصد در بخش صنعت رشد داشته‌ایم، امسال نیز در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۶۵۰ هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بالغ بر ۶۴۰۰ جلسه ستاد تسهیل برگزار شده است که خروجی این جلسات ۴۸ هزار مصوبه بوده است.

بیش از ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی در اختیار تولیدکنندگان داخلی است

محسن صالح نیا – معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت – نیز در این نشست گفت: امروز بیش از ۸۰ درصد از بازار لوازم خانگی کشور در دست تولیدکنندگان داخلی است و این مهم اثبات شده است.

وی افزود: زنجیره تامین شامل قطعات، خدمات فنی مهندسی، اقلام الکترونیک و … را باید به مرور تکمیل تر کنیم.

صالح‌نیا همگام کردن صنایع کشور با صنایع روز دنیا را از سیاست‌های دو سال اخیر وزارت صنعت در بخش‌های مختلف تولیدی عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد ظرفیت تولید محصولات لوازم خانگی داخلی است و باید این میزان را با افزایش کیفیت و تنوع محصول به ۹۰ درصد برسانیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در تولیدات داخلی نه تنها مشکلی وجود نداشته است بلکه حمایت‌هایی در این راستا انجام شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تعداد ۶۰۰۰ واگن قرار است به کشور وارد شود با تامین منابع و حمایت از شرکت‌های داخلی به صورت مشارکتی با شرکت‌های داخلی و خارجی این تعداد واگن وارد می‌شود.

صالح نیا خاطرنشان کرد: امکان ساخت و تامین واگن‌های باری را داریم و تعامل خوبی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی وجود دارد.