به زودی  به موشک کروز دریایی با سرعت مافوق صوت دست پیدا خواهیم کرد
به زودی  به موشک کروز دریایی با سرعت مافوق صوت دست پیدا خواهیم کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در آینده نزدیک به موشک کروز دریایی با سرعت مافوق صوت دست پیدا خواهیم کرد و امروز در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری را داشته‌ایم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، سردار حسین دهقان طی سخنانی در مراسم رونمایی از موتور توربو جت ملی “اوج” که در […]

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در آینده نزدیک به موشک کروز دریایی با سرعت مافوق صوت دست پیدا خواهیم کرد و امروز در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری را داشته‌ایم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، سردار حسین دهقان طی سخنانی در مراسم رونمایی از موتور توربو جت ملی “اوج” که در محل سازمان صنایع هوایی و با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، با تبریک روز صنعت دفاعی و هفته دولت اظهار کرد: طی مدتی که در دولت حضور داشته‌ایم با توجه به اینکه دستاوردهای جدی و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم توانسته‌ایم به رغم آنکه دشمنان و بدخواهان ملت ایران هم در گذشته و هم در دوران فعلی سعی کردند مسائلی را به ما تحمیل کنند، با باورمندی به نصرت الهی و خودباوری که درون مجموعه وزارت دفاع موج می‌زند روند خوبی را طی کنیم و بسیاری از موانع را از پیش رو برداشته و به سمت جلو حرکت کنیم.

وی ادامه داد:‌ امروز در وضعیتی هستیم که نه تنها رضایت نیروهای مسلح را در خدمت‌دهی جلب کرده‌ایم بلکه توانسته‌ایم وضعیت صنایع دفاعی را به سمتی حرکت دهیم که در بحث  کمیت و کیفیت محصولات و سایر خدمات توانسته‌ایم نیازها را برطرف کرده و نسبت به آن یک نوع پیشرانی پیدا کنیم.

دهقان با بیان اینکه در برنامه چهار ساله‌ای که به دولت تقدیم شده است منابع انسانی و مادی را متمرکز کرده‌ایم اظهار کرد: ما با پژوهش‌ها وتحقیقاتی که می‌توانستیم در بازده‌های زمانی کوتاه داشته باشیم بیشترین اثر را در رابطه با توان دفاعی داشته‌ایم و آن را نیز به کار گرفته‌ایم.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه اولویت این وزارتخانه بر سیستم‌ها و سامانه‌هایی قرار گرفته است که می‌توانستند دافع مشکلات موجود باشند اظهار کرد: ما کوشیده‌ایم اولویت را برآن قرار دهیم که سیستم‌ها و سامانه‌هایی که می‌توانسته دافع مشکلات موجود باشند و در عین حال نگاهی به آینده نیز با خود به همراه داشته باشند را نیز به کار بگیریم تا بتوانیم در پاسخگویی به تهدیدات محتمل به خوبی عمل کنیم و حتی از قدرت پیش بینی تهدیدات نیز برخوردار باشیم.

دهقان همچنین با تاکید بر اینکه امروز در زمینه فناوری‌های موشکی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم اظهار کرد: در آینده نزدیک به زودی  به موشک کروز دریایی با سرعت مافوق صوت دست پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این تمرکز با سرمایه معنوی و به کارگیری تمام ظرفیت‌هایی که در سطح ملی و حتی فراملی موجود بود، در خدمت تولید قرار گرفت و آنچه که امروز شاهد هستیم، محصول همکاری مجموعه صنایع دفاعی ما، صنعت دریایی و هوافضاست که از طریق یک پیوند بسیار خوب و یکپارچه در مجموعه وزارت دفاع به دست آمد.

وزیر دفاع در ادامه با تاکید بر اینکه برد موشک‌های فرود دریایی کشور به شدت افزایش یافته است اظهار کرد: ما امروز موشک هایی با برد ۲۰۰ کیلومتر در اختیار داریم که ضد شناور و ضد سطحی هستند.

وی تصریح کرد: در تولید زیرسطحی در اژدرهای نیز گام های خوبی را برداشته ایم که امسال هم با یاری خدا نخستین نمونه اژدرهای تولیدی مان را از سوی صنعت دفاعی به نیروی دریایی ارتش تحویل خواهیم داد.

دهقان با بیان اینکه ما در بحث تولید مجموعه های شناوری در مقایسه با گذشته گام‌های بلند و موفقی را برداشته ایم اظهار کرد: تولید مجموعه‌های شناوری ما در مقایسه با هرگونه تهدید را افزایش داده‌ایم و در بحث طراحی و تولید آن‌ها نیز وضعیت خوبی را داریم.

وزیر دفاع هم‌چنین با بیان اینکه شناورهای تندرویی متناسب با نیازهای کشور تولید شده است اظهار کرد: امسال از  شناورهایی بهره برداری کردیم که سرعت بالای ۶۰ نات دارد که این سرعت برای یک شناور دریایی بی نظیر است.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه امروز در زمینه صنایع الکترونیکی نیز موفقیت های خوبی را شاهد هستیم اظهار کرد: در بحث صنایع الکترونیکی نیز در تمامی حوزه های مرتبط با این صنایع محصولات مختلفی را به صورت داخلی و بومی تولید می‌کنیم که این محصولات راهبردی در قرارگاه های پدافند ارتش و سایر یگان های نیروهای مسلح استفاده می‌شود.

وی افزود: ما امروز قادریم تمامی نیازهای وزارت راه و شهرسازی در زمینه مخابرات و ارتباطات را تولید کنیم و در اختیار آن‌ها قرار دهیم که البته حتما این تولیدات با تضمین ایمنی و توانمندی قابل مقایسه با مراجع و منابع بیرونی تولید شده و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

دهقان هم‌چنین با اشاره به پیشرفت های صنعت هوایی کشور نیز اظهار کرد: در حوزه صنعت هوایی خوشبختانه می‌توانیم تقریبا همه ناوگان نظامی خود را پشتیبانی و بازسازی و عملیاتی کنیم و به لطف خداوند امسال ما هواپیماهای آموزشی و قادر به پشتیبانی نزدیک کوثر ۸۸ را به پرواز درخواهیم آورد که این موفقیت بزرگی است و ما در تولید این هواپیماها تنها گلوگاهی که داریم در مورد موتور آن است.

وزیر دفاع ادامه داد:  ما ورود به عرصه تولید موتور در صنعت هوایی را آغاز کرده‌ایم و با همکاری که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم تمرکزمان را بر روی بحث یک موتور توربوجت سنگین در کلاس موتورهای اف ۱۴ قرار داده ایم.

وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اینکه در صنعت هوایی قادریم تمام ناوگان غیرنظامی کشور را در زمینه تعمیرات پشتیبانی کنیم، خطاب به رئیس جمهور گفت: خواهشی ما که در مجموعه صنعت دفاعی داریم این است که ما را مورد حمایت بیشتر قرار  دهید و دستگاه های اجرایی را ترغیب و حتی به صورت دستوری وادار کنید که این ظرفیت ها را ببینند و از آن استفاده کنند.