بهره برداری از فاز دوم مزرعه شترمرغ حامی در زندان بیرجند
بهره برداری از فاز دوم مزرعه شترمرغ حامی در زندان بیرجند

خبرگزاری میزان – مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی گفت: فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ با ۱۰هزار و ۴۰۰مترمربع مساحت و هزینه کرد یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان راه اندازی شد. روشان افزود: فاز اول این مزرعه در سال۹۴ با ۲۴۰هزار قطعه شترمرغ مولد و چهارهزار شترمرغ پرواری با ۵۰درصد اشتغال […]

خبرگزاری میزان – مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان خراسان جنوبی گفت: فاز دوم مزرعه پرورش شترمرغ با ۱۰هزار و ۴۰۰مترمربع مساحت و هزینه کرد یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان راه اندازی شد.

روشان افزود: فاز اول این مزرعه در سال۹۴ با ۲۴۰هزار قطعه شترمرغ مولد و چهارهزار شترمرغ پرواری با ۵۰درصد اشتغال راه اندازی شد که پیش بینی این مقدار اشتغال با بهره برداری از فاز دوم به ۸۰درصد اشتغال زندانیان افزایش یابد.

وی اشتغال ایجاد شده برای زندانیان در فاز دوم را ۱۰نفر اعلام کرد و گفت: محصولات تولیدی این مزرعه به استان‌های شمالی، اصفهان، یزد، سیستان بلوچستان و کرمان ارسال می‌شود.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان کشور هم با بیان اینکه بیرجند دارای پتانسیل‌های خاصی برای اجرای طرح‌های پایلوت است افزود: هدف بنیاد تعاون زندانیان، عملیاتی کردن سند تحول قضایی و توسعه فضای کسب و کار برای اشتغال و توانمندی زندانیان و خانواد هایشان است تا بتوانند در جامعه حضور فعالی داشته باشند.

مختاری افزود: در نظر داریم فضا‌های اشتغال را به صورت رایگان در اختیار کارافرینان بگذاریم و هر فعالیتی که سرانه اشتعال بیشتری داشته باشد اولویت برای واگذاری امکانات را خواهد داشت دارد.

انتهای پیام/