بهره‌مندی بیش از ۴۲۰ هزار و ۷۹۰ نفر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی
بهره‌مندی بیش از ۴۲۰ هزار و ۷۹۰ نفر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، گفت: در سال ۹۵، بیش از ۴۲۰ هزار و ۷۹۰ نفر از فعالیت‌های کانون در استان بهره‌مند گردیده و نزدیک به ۲۷۹۸۸ فعالیت فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان اجرا شده است و در حال حاضر نیز بیش از ۲۵۱۰۴۵ جلد کتاب تخصصی […]

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، گفت: در سال ۹۵، بیش از ۴۲۰ هزار و ۷۹۰ نفر از فعالیت‌های کانون در استان بهره‌مند گردیده و نزدیک به ۲۷۹۸۸ فعالیت فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان اجرا شده است و در حال حاضر نیز بیش از ۲۵۱۰۴۵ جلد کتاب تخصصی برای کودکان و نوجوانان در مراکز کانون استان موجود است که به صورت امانت در اختیار اعضای این مراکز قرار می‌گیرد تا گامی‌هایی مهم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.به گزارش قلم پرس هادی یوسف زاده در دیدار  جمعی از پرسنل و مسئولان کانون زبان ایران، کانون پرورش فکری و اعضایبا امام جمعه تبریز، گفت: هدف مهم کانون ایجاد امکانات و فضایی مناسب برای رشد وشکوفایی و معرفی استعداد‌های کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی است.
وی ادامه داد: در سال ۹۵، بیش از ۴۲۰ هزار و ۷۹۰ نفر از فعالیت‌های کانون در استان بهره‌مند گردیده و نزدیک به ۲۷۹۸۸ فعالیت فرهنگی هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان اجرا شده است و در حال حاضر نیز بیش از ۲۵۱۰۴۵ جلد کتاب تخصصی برای کودکان و نوجوانان در مراکز کانون استان موجود است که به صورت امانت در اختیار اعضای این مراکز قرار می‌گیرد تا گامی‌هایی مهم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.
وی افزود: برای اولین بار طرح توسعه و ترویج فرهنگ نماز در سال ۹۵ در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی برگزار و در قالب جشنواره‌ای از برگزیدگان و مروجان کودک و نوجوان در موضوع نماز تجلیل شد و امسال نیز دومین دوره این طرح در حال برگزاری است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی اظهار داشت: مجموع فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سبب گردید تا این اداره کل در سال ۹۵ به عنوان دستگاه‌ها برتر در زمینه اوقات فراغت ویژه کودکان و نوجوانان انتخاب و معرفی شود.
یوسف‌زاده توجه به حفظ و تحکیم بنیاد خانواده که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده در برنامه‌ریزی‌های کانون نقش مهمی دارد و در همین راستا برنامه‌های آموزشی در موضوعات مرتبط برای خانواده‌ها در مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: افزایش ۳ کتابخانه سیارشهری و روستایی و ۱ کتابخانه پستی و خرید و تجهیز اولین کامیون نمایش سیار در استان از جمله دستاوردهای کانون استان در سال گذشته است.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان در ادامه گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام عظمای ولایت در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی برای نخستین بار در سال گذشته ۱۰ مرکز عرضه و توزیع محصولات فرهنگی کانون اعم از کتاب، سرگرمی و بازی‌های فکری و نوشت افزار اسلامی، ایرانی که مسئولیت آن مطابق قانون بر عهده شورای نظارت براسباب بازی در کانون می‌باشد تولید و توزیع می‌شود در سطح استان راه‌اندازی شده است.
یوسف‌زاده تاکید کرد: افتخار بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این است که همواره مورد عنایات ویژه مقام معظم رهبری بوده و با همه وجود تلاش دارد تا گام‌هایی ارزشمند در راستای رفع دغدغه‌های معظم له در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی به ویژه در حوزه کتاب و نهضت مطالعه مفید و خدمت سازنده به کودکان و نوجوانان در همه زمینه‌ها و نیز تولید و نظارت بر توزیع اسباب‌بازی‌های مناسب بردارد.

مدیر کل کانون استان با ذکر این نکته که کانون زبان به عنوان تنها مرکز معتبر دولتی آموزش زبان‌های خارجی از زیر مجموعه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است افزود: این مجموعه با وجود مدرسان و کادر اداری توانمند و با تجریه و با دارا بودن ۱۷ مرکز آموزشی در استان برای بیش از ۱۷ هزار زبان‌آموز در رشته‌های انگلیسی عربی فرانسه و آلمانی ارائه خدمات آموزشی می‌نماید که خوشبختانه با اعتماد و رضایت شهروندان محترم همراه می‌باشد.
وی افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های کانون نشان دهنده آن است که کانون سنگری فرهنگی برای مبارزه با جنگ نرم دشمنان و مصون سازی کودکان و نوجوانان در برابر هجمه‌های بیگانگان، تحقق عدالت فرهنگی است. لذا از محضر حضرتعالی تقاضامندیم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا این اداره کل با عضویت در شورای فرهنگ عمومی استان بتواند ظرفیت‌های خود را در راستای اهداف شورا را بیش از پیش محقق نماید.
در پایان مدیر کل کانون از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دعوت به عمل آورد تا از مجتمع کانون تبریز و فعالیت‌های آن بازدید به عمل بیاورند که مورد استقبال قرار گرفت.