بهترین های مغز و اعصاب جهان فروردین ماه به تهران می آیند
بهترین های مغز و اعصاب جهان فروردین ماه به تهران می آیند

نشست بررسی اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب با حضور پروفسور مجید سمیعی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دبیران کمیته های اجرایی و علمی این رویداد برگزار شد.  به گزارش قلم پرس به نقل از خبرآنلاین؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست گزارش […]

نشست بررسی اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب با حضور پروفسور مجید سمیعی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دبیران کمیته های اجرایی و علمی این رویداد برگزار شد.

 به گزارش قلم پرس به نقل از خبرآنلاین؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست گزارش عملکرد اجرایی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب که با حمایت معاونت علمی در اواخر فروردین ماه آینده برگزار می شود، گفت: این سمپوزیوم و همچنین هفتمین دوره کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب که همراه با این سمپوزیوم برگزار خواهد شد، با هدف هم افزایی توانمندی های متخصصان این حوزه و همراهی برای ارتقا و تبادل اطلاعات میان دانشمندان ایرانی و سایر کشورهای جهان برگزار می شود تا بر اساس این تعاملات و انتقال اطلاعات، ارتباطات علمی مستمر صورت گیرد و موجب شود متخصصان حوزه جراحی مغز و اعصاب کشور با بهترین های دنیا در این حوزه آشنا شوند.

ستاری گفت: این رویداد موقعیت خوبی است تا بیش از یکهزار نفر از بهترین های جراحی مغز و اعصاب جهان با سرزمین تمدنی ایران اسلامی آشنا شوند و از این طریق نمایشی از دستاوردهای علمی و فناوری کشور در معرض دید ایشان قرار می گیرد.

او گفت: در بعد علمی، اجتماعی و اقتصادی نیز، برگزاری این کنگره موقعیت خاصی را برای کشور فراهم می کند تا ما شاهد حضور یک گروه علمی برجسته از بهترین های علمی و پزشکی دنیا در ایران باشیم. بر همین اساس تعدادی از مقامات علمی، سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف دنیا نیز در این کنگره حضور خواهند یافت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: برگزاری این کنگره و حضور مقامات و متخصصان این حوزه موجب می شود تا آنها با فرهنگ و آداب و رسوم کشور ما آشنا شوند و درباره ایران بیشتر بدانند و از نزدیک زیبایی ها و دیدنی های آن را ببینند و در معرفی بهتر چهره ایران اسلامی به جهان نیز کاری شده باشد.

رخدادی علمی با نظمی بی سابقه

پروفسور مجید سمیعی چهره علمی بین المللی نیز در این نشست با بیان اهداف علمی این رویداد بین المللی و مزایای آن برای کشور و با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده توسط گروه علمی و اجرایی گفت: در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که دو ماه قبل از برگزاری یک کنگره، برنامه سخنرانی های آن به طور کامل و منظم معین شده باشد، اما ما این کار را در ایران و پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب صورت دادیم.

او ادامه داد: این امر بسیار بی سابقه است و باید دانست که اقدام بسیار مشکلی محسوب می شود. اما ما توانستیم کار خود را درست انجام دهیم. در حین حال که کمیته های مختلف این سمینار نیز درست برنامه ریزی شده است و ۶۰۰ سخنران به درستی در جایگاه مناسب خود قرار گرفته اند. به صورتی که تمامی بحث ها مدیریت شده و مدون باشند.

حضور شخصیت های برجسته آلمانی، صرب و چینی در سمپوزیوم

رییس پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب از حضور ۳۰ تن از افراد بسیار برجسته کشور آلمان در این رویداد خبر داد و گفت: حضور این افراد برای کشور اعتبار خاصی دارد. چرا که تمامی آنها از افراد تراز اول علمی کشور خود هستند. از این رو، بازگشت این افراد به کشور خود و توضیح تجربه ای واقعی که در ایران داشتند بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.

او همچنین به بعد گردشگری میهمانان خارجی دعوت شده پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب اشاره کرد و گفت: این مهمانان علاوه بر مرتبه علمی بالایی که دارند، علاقه مند به گردشگری در کشور ما هستند. در نتیجه به واسطه برگزاری این سمپوزیوم و کنگره، تعامل بسیار خوبی در حوزه گردشگری و آشنایی با چهره واقعی ایران برقرار می شود.

حضور رییس جمهوری صربستان در سمپوزیوم

براساس این گزارش، پروفسور مجید سمیعی رییس پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب هفته گذشته مدال ملی صربستان را به نام «نشان طلایی لیاقت » از «تومیسلاو نیکولیچ» رئیس جمهوری صربستان دریافت کرده بود. از همین رو پروفسور سمیعی در این مراسم از رئیس جمهوری صربستان دعوت کرده است تا در این سمپوزیوم شرکت داشته باشد که ایشان این درخواست را پذیرفته است. رییس صربستان در صدر هیئت علمی، اقتصادی به ایران سفر خواهد کرد.

بنابراین، در پی این دعوت، رییس جمهوری صربستان به همراه چند تن از وزرای این کشور برای  پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های مغز و اعصاب در ایران حضور خواهند یافت. وی همچنین  برای سخنرانی در برنامه سخنرانان در مراسم افتتاحیه قرار می گیرد.

همچنین پروفسور Yong Kwang Tu رییس فدراسیون جهانی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور حمید رحمت رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان از سخنرانان این سمپوزیوم خواهند بود.

براساس این گزارش، برنامه‌های قابل اجرا و در نظر گرفته شده برای اجرایی شدن پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های مغز و اعصاب و هفتمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب توسط حاضران در نشست ارزیابی و بررسی شد.

محمد قدسی دبیر علمی سمپوزیوم، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و مدیر اجرایی کنگره، گزارش جامعی از فعالیت های انجام شده کنگره را ارائه کردند و در ادامه، پرویز کرمی رییس کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی، به تشریح برنامه های خاص فرهنگی و هنری و اطلاع رسانی پرداخت و با توجه به اینکه رییس شورای اطلاع رسانی اروپا و جمعی از افراد حوزه اطلاع رسانی نیز در کنفرانس حضور دارند از برنامه بازدیدهای علمی و فناوری برای آشنایی هر چه بیشتر دانشمندان و مقامات شرکت کننده با حوزه علمی و فناوری کشور گزارش داد. مجید ایران‌منش رییس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات، علی باقر نعمتی رییس کمیته گردشگری، ماشالله اخلاقی رییس کمیته حراست، حسین اسفندیاری رییس کمیته مالی و بودجه، صادق امیری مقدم مسوول کمیته اجرایی و پشتیبانی و نمایندگانی از سایر کمیته ها نیز در این نشست حضور داشتند و گزارشی از اقدامات انجام شده در کمیته های خود را اعلام کردند.

کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب به صورت ادواری و هر دو سال یک بار برگزار می شود که ششمین دوره آن در رم ایتالیا برپا شده بود و قرار است پس از برگزاری هفتمین دوره آن در ایران، هشتمین دوره نیز در ترکیه برگزار شود.

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی کشور و با حضور دانشمندان برتر داخلی و خارجی از بیش از ۷۰ کشور دنیا برگزار می شود و آخرین دستاوردهای علمی دنیا در این نشست علمی بزرگ ارائه و محیط علمی ارزشمندی برای آشنایی و تبادل آخرین روش های جراحی در حوزه علوم مغز و اعصاب فراهم می شود.

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب و هفتمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به ریاست پروفسور مجید سمیعی از ۲۹ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در تهران برگزار می‌شود.