بهبود ۵۳ کودک مبتلا به سرطان
بهبود ۵۳ کودک مبتلا به سرطان
مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز گفت: امسال تا اوایل اسفند ماه ۵۳ کودک مبتلا به سرطان،تحت پوشش این مرکز بهبود پیدا کرده اند و تعداد فوتی ها کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش قلم پرس، جواد میلانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۷ ساله این موسسه عنوان کرد: در سالهای اخیر مسائل مالی مهم‌ترین چالش این موسسه بوده است و بیشترین درآمد موسسه از واریزی‌های نقدی خیّران است.
وی با بیان اینکه روشهای متنوعی برای جلب همکاری مردمی تعیین شده است ، ادامه داد: منابع دیگر شامل سه قلک بهار، پلکس‌ و سازمانی تعریف شده است که قلک‌های بهار برای عموم مردم، پلکس برای مکان‌های بزرگتر مثل فروشگاه‌ها و قلک‌های سازمانی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگتر در نظر گرفته شده و در کنار آن بنرهای تسلیت، کارت‌های عروسی و کانترهای جلب مشارکت که در برخی مراکز خرید موجود هستند، سایر منابع مالی موسسه به شمار می‌روند.
وی با اشاره به نماد بهار در این موسسه تصریح کرد: بهار نام دختر کوچک مبتلا به سرطان است که با وجود شدت بیماری بهبود پیدا کرده و به نماد امیدواری و رهایی از این بیماری مبدل شده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریزبا اشاره به انعقاد قرارداد مابین موسسه‌های «تسکین» و «محک» نیز گفت: با انعقاد این قرارداد در سال ۹۸، تامین هزینه‌های درمانی کودکان را آغاز کردیم؛ به طوری‌که ۱۵ درصد در سال ۹۸، حدود ۳۰ درصد در سال ۹۹ و ۴۵ درصد نیز در سال جاری از هزینه‌های درمانی کودکان سرطانی تبریز را تقبل کرده‌ایم.
وی گفت: خانواده های این کودکان شرایط متفاوتی دارند و اغلب شهروندان آبرومندی هستند که گرفتار این بیماری و تبعات آن شده اند و بنابراین حمایت از این کودکان نیز تخصصی و حرفه ای صورت می گیرد
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه درمان این کودکان در یک مرکز درمانی مستقر و متمرکز انجام می‌شود، پس از تشخیص سرطان و تشکیل پرونده برای کودک، ارزیابی اولیه‌ای از حیث مشکلات و سرپرستی کودک انجام می‌شود.
میلانی با بیان اینکه حمایت روانی از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنان و فعالیتهای فرهنگی جزو برنامه های این موسسه است، بیان کرد: در همین زمینه طرح هایی مانند اهدای کتاب توسط خیران به این کودکان و مادران آنها انجام می شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریزاضافه کرد: یکی از آرمانهای مهم این موسسه اختصاص بوستانی برای کاشت درخت به نام هریک از کودکان قطع درمان شده است که با همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز این مهم محقق خواهدشد که می تواند به عنوان عاملی امید بخش بوده و تابوی بیماری سرطان در جامعه را بشکند وامیدواری به بهبود ورهایی از این بیماری به صورت ملموس نشان داده شود.
وی ادامه داد: امسال تا اوایل اسفند ماه ۵۳ کودک مبتلا به سرطان تحت پوشش این مرکز بهبود یافته اند و تعداد فوتی ها با کاهش محسوس به ۸ کودک رسیده است.