بهبود وضعیت کشور در گرو حضور پرشور در انتخابات است / وابستگی به درآمدهای نفتی به پنج درصد رسید
بهبود وضعیت کشور در گرو حضور پرشور در انتخابات است / وابستگی به درآمدهای نفتی به پنج درصد رسید

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، با بیان اینکه همراهی مردم بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: در شرایط فعلی، مدیریت کشور نیازمند مشارکت مردم است و برای این منظور باید با اعلام اقدامات […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جمع مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، با بیان اینکه همراهی مردم بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: در شرایط فعلی، مدیریت کشور نیازمند مشارکت مردم است و برای این منظور باید با اعلام اقدامات و عملکردها مردم را به پیشرفت امور دلگرم کرد.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی وزارت کشور، برگزاری انتخابات سالم و قانون‌مند است و این احزاب، تشکل‌های سیاسی، گروه‌های مرجع و افراد بانفوذ هستند که باید مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات جلب کنند.

پورمحمدی افزود: تحول مهمی را در پیش داریم و اگر می‌خواهیم روند امور بهبود یابد باید شاهد حضور پررنگ و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم؛ مردم ما هم مردم فهیمی هستند و مطمئناً با تبیین اقدامات و امیدآفرینی، حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه نظام انتخابات، نظام سالمی است و اراده مردم در آن تحقق می‌یابد، گفت: به کسانی که آیه یأس می‌خوانند و مردم را دلسرد می‌کنند باید گفت که در صورت مشارکت پایین مردم در انتخابات، دولت آینده اقتدار لازم را در مجامع بین‌المللی نخواهد داشت.

پورمحمدی با بیان اینکه می‌توان گفت سال‌های دفاع مقدس از جهاتی به پیچیدگی و دشواری سال‌های اخیر نبوده است، افزود: دشمنان نظام در چند سال اخیر شدیدترین فشارها را وارد کرده‌اند که در اثر آن مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

وی ادامه داد: در عین حال هر چه فشار دشمنان بیشتر شد، تاب‌آوری اقتصاد کشور هم بالا رفت، به طوری که در چند سال اخیر حتی وابستگی به درآمدهای نفتی به پنج درصد رسیده است.

پورمحمدی افزود: سال‌های سختی را پشت سر گذاشتیم، ولی کارهای بسیار بزرگی نیز در این سال‌ها انجام شده و اقدامات زیرساختی مهمی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در شرایط بسیار سخت تحریم، اقدامات بسیار مهمی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و روابط عمومی‌ها بایستی اقدامات دستگاه‌های خود را بیش از پیش تبیین و اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: متاسفانه برخی از افراد در داخل کشور سیاه‌نمایی می‌کنند و از طرف دیگر رسانه‌های معاند نیز برای مایوس کردن مردم تلاش می‌کنند، اما مردم ما این که چه کسی راست یا دروغ می گوید را خوب تشخیص می‌دهند.

وی با تاکید بر این که بیشتر از هر زمان دیگری باید دست در دست هم دهیم و برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت بیشتر مردم تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بدین معنی نیست که نقد نشود، اما نقدها هم نباید باعث جدایی و تفرقه‌افکنی شود.

پورمحمدی ادامه داد: در شرایط بسیار سختی قرار داریم و در این شرایط به همکاری و همفکری گروه های سیاسی و احزاب و مردم نیازمندیم.

وی اظهار داشت: کاستی‌هایی وجود داشته، ولی در کنار این مشکلات و کاستی‌ها کارهای بسیار بزرگی نیز انجام گرفته که ضروری است اطلاع‌رسانی شود تا فضای یاس و ناامیدی از جامعه رخت بر کند و برای مشارکت مردم بسترسازی شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخابات یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است و با وجود اینکه غرب خود را مهد دموکراسی و آزادی‌خواهی می‌داند؛ اما شاهدیم که آزادانه‌ترین انتخابات در ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی هم در این مراسم با بیان اینکه دولت در شرایط سخت هشت سال گذشته، کارهای بسیار بزرگی انجام داده است، گفت: معتقدم که روابط عمومی‌ها ظرفیت این را دارند که به عنوان یک رسانه، اقدامات ماندگار دولت را اطلاع‌رسانی و مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند.

ذوالفقار همتی با قدردانی از تلاش‌های فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی استان، گفت: روز ارتباطات و روابط عمومی بهانه‌ای برای یادآوری جایگاه تأثیرگذار روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای عمومی و خصوصی است.

در این مراسم سه تن از مدیران روابط عمومی استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در موفقیت‌های سازمان و انعکاس عملکردها و اقدامات دولت پرداختند.

در این مراسم همچنین از خانواده‌های مرحوم جواد بشارتی، کارشناس فقید روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان و مرحوم علی همراهی، کارشناس فقید روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجلیل شد.

مدیران روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نیروی انتظامی، سپاه عاشورا، صداوسیما و جمعیت هلال احمر نیز به پاس فعالیت در عرصه مبارزه با کرونا و مدیران روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی، دانشگاه تبریز، اداره کل میراث فرهنگی و شرکت مس سونگون به پاس کسب رتبه برتر کشوری در عرصه روابط عمومی مورد تجلیل قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/۶۰۰۰۱