بنیاد علوی همگام با گروه های جهادی در جهت محرومیت زدایی شهرستان چاراویماق
بنیاد علوی همگام با گروه های جهادی در جهت محرومیت زدایی شهرستان چاراویماق
مدیر حرکت های جهادی بسیج سازندگی آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای برنامه ها و پروژه های مختلف در شهرستان چار اویماق از گروههای تخصصی جهادی بهره خواهیم برد.

به گزارش خبرنگار قلم پرس، حسین مددی در نشست هم افزایی گروههای جهادی بسیج سازندگی و بنیاد علوی، با بیان اینکه بنیاد علوی در جهت رفع محرومیت و اجرای پروژه های بیشتر در مناطق محروم فعالیت می کند، گفت: بنیاد علوی در بعضی از استان ها پروژه هایی را اجرا خواهد کرد که خوشبختانه از استان ما هم شهرستان چاراویماق در این طرح گنجانده شده است.
وی افزود: بایستی از ظرفیت های بنیاد علوی و گروههای جهادی استان، برای اجرای هر چه بهتر پروژه های محرومیت زدایی در این شهرستان که در حوزه های مختلف تدارک دیده شده است، بهره ببریم.
مددی با بیان اینکه گروههای جهادی به سمت تخصصی شدن پیش می روند گفت: استفاده از افراد متخصص در هر حوزه کاری، منجر به افزایش راندمان و افزایش سطح کیفی فعالیتها خواهد شد.
وی افزود: در برخی از کارگروهها مثل پزشکی و سلامت، عمران، فرهنگی و اجتماعی، بیش از هر جای دیگر به جذب نیروهای متخصص بسیجی نیازمندیم، چرا که بدون حضور افرادی متخصص و با تجربه، به آن نقطه ایده آل و افق روشنی که ترسیم شده است، دست نخواهیم یافت.
مددی در ادامه با تقدیر از همکاری و همفکری دبیر مجمع جهادگران استان، مسئول گروه جهادی اقتصادی، مدیر فنی و عمرانی سازمان بسیج سازندگی، فرمانده حوزه دانشگاه فرهنگیان و مسئول گروه جهادی افق مهربانی، گفت: مسلما با همکاری هم و با همدلی که موجود است، قدمهای مثبتی در جهت محرومیت زدایی برداشته خواهد شد.

* اجرای پروژه های عمرانی، باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد

مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت (بنیاد علوی) شهرستان چاراویماق هم در ادامه این نشست با بیان اینکه برحسب تجربه سالهای گذشته جاهایی که گروههای جهادی تخصصی حضور داشته اند، نتیجه کار ملموس تر بوده است، گفت: از تخصص و تجربیات گروههای جهادی استان برای اجرای هر چه بهتر پروژه های محرومیت زدایی بنیاد علوی در شهرستان چار اویماق، استفاده خواهیم کرد.
مهندس آیت شاهی در ادامه با توجه به خلاء و کمبودهای فرهنگی در شهرستان چاراویماق گفت: مردم این منطقه که هم وفادار به نظام و انقلاب هستند و هم افرادی با شعور، اما کمبودهایی در حوزه فرهنگ هست که باید در این زمینه بیشتر کار شود.
وی افزود: مبنای انقلاب اسلامی، فکری و فرهنگی بود و امام راحل نه با تکیه بر توپ و تفنگ، بلکه با تکیه بر تبلیغ فکری و اثرگذاری فرهنگی، توانست جوانان و مردم را به سمت یک انقلاب عظیم سوق دهد.
آیت شاهی با بیان اینکه بدون فرهنگ، اجرای پروژه های عمرانی هم چنان مطلوب نخواهد بود، گفت: باید در شرایطی که پروژه های عمرانی و زیر سازی انجام می شود، به مسائل فرهنگی و اجتماعی هم توجه شود.
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت (بنیاد علوی) شهرستان چاراویماق در ادامه گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بهزیستی و گروههای جهادی، خانه های محروم زیادی در این شهرستان ساخته شده است و امیدواریم با اجرای پروژه های بنیاد علوی، رفع محرومیت در شهرستان چاراویماق، تسریع شود.

گفتنی است ، در این جلسه، حجت الاسلام یاری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چاراویماق، دبیر کارگروه اقتصادی، دبیر عمران و زیر بنایی، کارشناس حوزه فرهنگی، کارشناس صنعت قالی بافی، کارشناس حوزه سلامت، کارشناس حوزه رسانه و مسئول بسیج دانشجویی حضور داشتند.