بنا نیست که مسئولی از این استان برود مگر اینکه ارتقا یابد/تمامی مدیران ما با همت و انگیزه بیشتر سر جای خود هستند
بنا نیست که مسئولی از این استان برود مگر اینکه ارتقا یابد/تمامی مدیران ما با همت و انگیزه بیشتر سر جای خود هستند

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از انتشار برخی شایعات و اخبار کذب مبنی بر تغییر یا عزل مدیران استانی در فضای مجازی، گفت: بنا نیست که مسوولی از این استان برود مگر اینکه ارتقا یابد؛ تمام مدیران ما با همت و انگیزه بیشتر سر جای خود هستند و با تمام توان برای جبران گوشه‌ای از […]

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از انتشار برخی شایعات و اخبار کذب مبنی بر تغییر یا عزل مدیران استانی در فضای مجازی، گفت: بنا نیست که مسوولی از این استان برود مگر اینکه ارتقا یابد؛ تمام مدیران ما با همت و انگیزه بیشتر سر جای خود هستند و با تمام توان برای جبران گوشه‌ای از زحمات مردم تلاش می‌کنند.

اسماعیل جبارزاده شنبه‌شب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و حماسه‌آفرینی مردم ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، گفت: خوشبختانه مردم استان نیز در این دوره از انتخابات خوش درخشیدند.

وی با اشاره به مشارکت ۷۰ درصدی مردم استان در انتخابات، افزود: ۶۵ درصد از رأی‌دهندگان استان در انتخابات ریاست جمهوری مجدداً به دولت دکتر روحانی اعتماد کردند و ما باید برای قدردانی از مردم، خدمت خالصانه و بی‌منت را بیش‌ازپیش سرلوحه کار خود قرار دهیم.

جبارزاده اضافه کرد: برای چندمین بار از مشارکت بسیار خوب مردم استان در پای صندوق‌های رأی قدردانی می‌کنم و تلاش‌های شبانه‌روزی تمامی دست‌اندرکاران انتخابات اعم از مجریان، ناظران و تلاشگران عرصه نظم و امنیت در استان را نیز ارج می‌نهم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: نرخ اشتغال موجود استان به هر میزانی که باشد باید با انگیزه مضاعف و اراده بیشتر در راستای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری گام برداریم.

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص افزایش یا کاهش نرخ اشتغال باید پاسخگو بوده و گزارش‌های ماهیانه ارائه دهد تا آمار به‌روز اشتغال و بیکاری همواره در دسترس باشد.

جبارزاده با تأکید بر اینکه تمامی مدیران استان باید برای افزایش اشتغال، راهکار عملیاتی ارائه کنند، افزود: نرخ بیکاری استان در بدبینانه‌ترین حالت ۱۰ درصد است و تعداد بیکاران استان نیز با توجه به جمعیت فعال استان، حداکثر ۱۲۴هزار نفر است؛ بنابراین اگر دولت بنا دارد سالیانه یک‌میلیون شغل در کشور ایجاد کند قبل از اینکه این موضوع به استان‌ها ابلاغ شود ما باید اعلام کنیم که ۴٫۸ درصد از این رقم سهم آذربایجان شرقی است.

وی گفت: ما باید سالیانه درحدود ۴۵ تا ۵۰هزار شغل ایجاد کنیم و این موضوع از همین امروز باید جزو برنامه‌های مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

جبارزاده گفت: بر اساس آمار تأمین اجتماعی، سال گذشته بیش از ۳۴هزار نفر بیمه‌شده جدید در استان داشتیم که نشان‌دهنده تعداد شغلی است که ایجاد شده؛ البته می‌توان گفت که تعداد شاغلان جدید ما بیش از تعداد بیمه‌شدگان هستند چراکه برخی از کارفرمایان، کارگران خود را بیمه نمی‌کنند و یا برخی از شغل‌ها تحت پوشش بیمه نیستند.

وی عنوان کرد: رسیدن به آمار ۴۵هزار شغل در سال اصلاً دور از انتظار نیست و باید امروز کمر همت ببندیم و در شأن مردم استان به فکر ایجاد شغل برای جوانانمان باشیم.

جبارزاده با اشاره به اینکه ایجاد شغل برای جوانان وعده‌ای است که رییس جمهور به مردم داده، افزود: ما عوامل اجرایی دولت و شخص رییس جمهور در استان هستیم و اگر می‌خواهیم قدردان حضور در انتخابات باشیم باید زمینه تحقق این وعده را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال جاری، توجه بیش از بیش به مقوله تولید و اشتغال، جزو مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های ما خواهد بود، گفت: اطمینان داریم که تا پایان سال ۹۶ به بخشی از مهم‌ترین اهداف خود در این زمینه با کمک خدای متعال و تلاش مدیران دست می‌یابیم.

جبارزاده از کسب رتبه‌های برتر استان آذربایجان شرقی در ارزیابی‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی از سوی دستگاه‌های مرکزی خبر داد و گفت: اگر در سال گذشته به ۷۳۸ واحد صنعتی منابع مالی تزریق کردیم حتماً باید در سال جدید، بیشتر از این کار کنیم.

وی با انتقاد از انتشار برخی شایعات و اخبار کذب مبنی بر تغییر یا عزل مدیران استانی در فضای مجازی، گفت: بنا نیست که مسئولی از این استان برود مگر اینکه ارتقا یابد؛ تمامی مدیران ما با همت و انگیزه بیشتر سر جای خود هستند و با تمام توان برای جبران گوشه‌ای از زحمات مردم تلاش می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به ادعای مشاور طرح جامع یکی از شهرهای استان در خصوص تخلفات مسئولان، گفت: گزارش کاملی از این تخلفات ارائه شود تا بتوانیم متخلفان را به محاکم قضایی معرفی کنیم.

جبارزاده در همین راستا تصریح کرد: ازاین‌پس در هر شهری طرح جامع و تفصیلی مورد تعرض قرار گیرد و به مقررات آن بی‌توجهی شود با متخلفان برخورد می‌کنیم تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی افزود: ما این طرح جامع را به شرطی تصویب می‌کنیم که تمام متخلفان به محاکم قضایی معرفی شوند و پس از این مهم، طرح جامع جدید معنا پیدا می‌کند.

جبارزاده اضافه کرد: مسئولان وقت استان باید در مقابل یکایک این پرونده‌ها پاسخگو باشند و بگویند چرا به همین راحتی طرح جامع شهرها را نادیده گرفته، کاربری‌ها را برخلاف قانون تغییر داده و وضعیت برخی شهرها را به این شکل درآورده‌اند.