بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس شد +تصاویر
بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس شد +تصاویر

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه و از اعضای اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان سفیر جدید ایران در بریتانیا شد. به گزارش قلم پرس، حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از ملاقات با وزیر امور خارجه انگلیس در لندن، نوشت: امیدوارم با عنایت الهی و دعای خیر شما خوبان […]

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت امور خارجه و از اعضای اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان سفیر جدید ایران در بریتانیا شد.

به گزارش قلم پرس، حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار عکسی از ملاقات با وزیر امور خارجه انگلیس در لندن، نوشت: امیدوارم با عنایت الهی و دعای خیر شما خوبان بتوانم در خدمت به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان موفق گردم.

baeeee

همچنین بر اساس گزارش خبر گزاری ایسنا،‌ بعد از ظهر روز دوشنبه، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جدید کشورمان در بریتانیا و نیکولاس هاپتون سفیر جدید بریتانیا در تهران به طور هم‌زمان در وزارت امور خارجه دو کشور حضور یافته و با تسلیم رو نوشت استوارنامه خود با وزرای خارجه ملاقات کردند.

این مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان اعلام خبر فوق گفت: بیش از یک سال است که سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و کلیه امور جاری توسط کاردارهای دو کشور هدایت می‌شده است.

وی گفت که اکنون در پی محقق شدن شرایط برای ارتقاء روابط دو کشور تصمیم گرفتند که سفرای خود در تهران و لندن را مستقر کنند.

این مقام آگاه در عین حال تاکید کرد که ارتقاء روابط به معنای حل و فصل مسائل دو جانبه نبوده و جمهوری اسلامی ایران کماکان دیدگاه‌های خود را به صورت دو جانبه و غیر آن به صراحت اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد متولد ۱۳۴۱ در تهران است و فارغ‌التحصیل دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه است که همزمان با تحصیلش در این دانشکده جذب وزارت خارجه شد. بعیدی‌نژاد به عنوان کارشناس خلع سلاح در وزارت امور خارجه آغاز به کار کرد و در برنامه خلع سلاح سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۰ شرکت کرد. او در مذاکرات کنوانسیون ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی در کنفرانس خلع سلاح در ژنو و مذاکرات اجرای آن کنوانسیون در سازمان تازه تاسیس شناخته شده در لاهه حضور داشته است.

بعیدی‌نژاد به عنوان دبیر اول نمایندگی ایران از سال ۱۹۹۲ تا سال ۱۹۹۶ در نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در ژنو و معاون نماینده ایران در کنفرانس خلع سلاح (CD) منصوب شد و در این سال‌ها در مذاکرات کنفرانس خلع سلاح پیرامون مذاکره معاهده منع آزمایش هسته‌ای شرکت کرده است.

بعیدی‌نژاد هم‌چنین به عنوان رئیس اداره امور خلع سلاح وزارت امور خارجه ادامه فعالیت داد و از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۲ به عنوان رایزن خلع سلاح در هیات نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک منصوب و فعالیت کرد. پس از بازگشت به تهران او به عنوان رئیس اداره امور سیاسی چند جانبه و پس از آن مدیر کل امور سیاسی بین‌المللی که عمدتا شامل مسائل خلع سلاح است، مشغول به کار شد.

وی از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۱، به عنوان سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در ژنو فعالیت کرد. زمینه تخصصی فعالیت او خلع سلاح و امنیت بین‌الملل است و از سال ۱۹۹۲ تاکنون در بسیاری از مذاکرات و کنفرانس خلع سلاح شامل اجلاس‌ها و نشست‌های کشورهای عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) شرکت کرده است.

بعیدی‌نژاد در ۲۰۱۳ به عنوان مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه منصوب و به عنوان یکی از اعضای تیم جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و رئیس هیات کارشناسی فعالیت کرده است.

هم‌چنین نیکلاس هاپتون پیش از این بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ سفیر بریتانیا در قطر بود و از دوحه به تهران به عنوان کاردار این کشور سفر کرد.

وی در سال ۱۹۸۹ به وزارت امور خارجه بریتانیا پیوست و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ نیز به عنوان سفیر در یمن خدمت کرده است.

هاپتون در دفتر دولت انگلیس نیز بر روی مسائل امنیت ملی کار کرده و دپارتمان سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه را هدایت کرده است.