برگزاری  ۱۷۱ عنوان برنامه در « هفته ملی کودک »
برگزاری  ۱۷۱ عنوان برنامه در « هفته ملی کودک »

« روز جهانی کودک» با حضور معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی و با اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف در محل مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گرامی داشته‌شد. به گزارش قلم پرس به نقل از  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی مدیرکل کانون پرورش فکری […]

« روز جهانی کودک» با حضور معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی و با اجرای برنامه‌های متنوع و مختلف در محل مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گرامی داشته‌شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی مدیرکل کانون پرورش فکری و کودکان آذربایجان‌شرقی در آیین بزرگداشت روز جهانی کودک گفت: با توجه به اینکه هفته کودک در سال‌جاری متقارن با ماه محرم شده، از این رو شعار امسال این هفته «هر کودک نشانی خداست » انتخاب شد، زیرا معتقدیم هر یک از کودکان جزیی از نشانه‌های خداوند بوده و بهانه زندگی بزرگ‌ترها هستند.
هادی یوسف‌زاده ضمن تبریک فرارسیدن هفته ملی کودک اظهار داشت: همه ساله از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ مهرماه، هفته ملی کودک نامگذاری شده که هدف از این روز توجه ویژه بزرگ‌ترها به دوران کودکی و نیازهای این دوران است.
وی با بیان اینکه بیشترین سرمایه دولت در دوران کودکی است، افزود: هر کشوری که جوان بوده و تعداد کودکان زیادی داشته باشد آن کشور جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود.
یوسف‌زاده اذعان داشت: امید است برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کودک برای کودکان مفید واقع شود و شور و انرژی را در وجود آنها جاری سازد.
وی یکی از اهداف اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان مطرح کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها، توجه به آسیب‌های فضای مجازی است. که نشست‌های تخصصی و برپایی کارگاه‌های ادبی در این زمینه و همچنین در زمینه محیط زیست، سلامت و ایمنی خواهیم داشت.
مدیر کل کانون آذربایجان شرقی افزود: ثبت نام برای تمامی کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همین مناسبت به مدت یک هفته رایگان خواهد بود.
گفتنی است ویژه برنامه بزرگداشت روز جهانی کودک با اجرای مسابقه و مداحی توسط کودکان و نیز افتتاح نمایشگاه آثار کلاس‌های تابستانی اعضای مجتمع کانون پرورش فکری استان که شامل نقاشی، سفال، کاردستی بود، به پایان رسید.
لازم به ذکر است، نمایشگاه فوق که شامل آثار کودکان و نوجوانان رده سنی ۸ الی ۱۲ می باشد، به مدت یک هفته در محل مجتمع کانون برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.