برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بافت و ابنیه تاریخی
برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بافت و ابنیه تاریخی

[ad_1] سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بافت و ابنیه تاریخی برای کارشناسان مناطق تاریخی – فرهنگی تبریز با تدریس رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد. به گزارش قلم پرس؛ محمد عزتی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت بافت تاریخی – فرهنگی […]

[ad_1]

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بافت و ابنیه تاریخی برای کارشناسان مناطق تاریخی – فرهنگی تبریز با تدریس رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس؛ محمد عزتی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت بافت تاریخی – فرهنگی شهر تبریز که به عنوان اولین شهر تاریخی کشور به ثبت رسیده و لزوم هم‌افزایی و هماهنگی واحدهای شهرسازی، معماری، فنی و عمرانی و تقویت ارتباط با دانشگاه، دوره آموزشی آشنایی با بافت و ابنیه تاریخی در محل مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد.
وی گفت: این دوره آموزشی تحت عنوان «رقابت و تقابل و تعامل؟ یا درک مشترک و تفاهم؟ در شناخت و بازآفرینی بافت تاریخی» توسط دکتر نژاد ابراهیم رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با هدف افزایش آگاهی همکاران شاغل در محدوده بافت تاریخی فرهنگی تبریز و همچنین میزان حساسیت رسالت آنان در حفظ و ارج نهادن به هویت تاریخی تبریز و افزایش تعامل حوزه‌های علمی و اجرایی و با همکاری اداره کل دفتر نوسازی و تحول اداری برگزار شد.
عزتی ابراز امیدواری کرد با افزایش همسویی میان ارگان‌های دخیل، شاهد احیای گنجینه‌های کالبدی و معنایی تبریز باشیم.

[ad_2]