برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری در تبریز
برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری در تبریز

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، از برگزاری یستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حوزه یک کشوری در تبریز خبر داد. به گزارش قلم پرس، هادی یوسف زاده در نشست خبری حوزه یک بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضمن تسلیت بازماندگان حادثه دل‌خراش زمین‌لرزه […]

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، از برگزاری یستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حوزه یک کشوری در تبریز خبر داد.

به گزارش قلم پرس، هادی یوسف زاده در نشست خبری حوزه یک بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ضمن تسلیت بازماندگان حادثه دل‌خراش زمین‌لرزه در غرب کشور، اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی در مناطق آسیب‌دیده این کانون اعلام آمادگی می‌کند.

وی در ادامه در خصوص جشنواره و دلیل انتخاب آذربایجان شرقی برایی برگزاری این جشنواره، افزود: دلیل میزبانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت رویداد تبریز ۲۰۱۸ بوده و امیدواریم رویدادهای مختلف فرهنگی و ادبی بزرگ دیگر نیز در تبریز ۲۰۱۸ برگزار شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی اضافه کرد: با توجه به انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ تلاش داریم سال آینده ین جشنواره به‌طورکلی در تبریز برگزار شود.

وی بیان کرد: این جشنواره از ۳۰ آبان ماه جاری تا ۳ آذر با حضور استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل، زنجان، قزوین و گیلان و شرکت ۳۴ قصه گوی برگزیده در تبریز برگزار خواهد شد.

یوسف زاده ادامه داد: همچنین اعزام ۱۶ گروه قصه‌گویی به مدارس مختلف، آشنا کردن میهمانان با جاذبه‌های گردشگری تبریز، برگزاری ۲ نشست تخصصی قصه‌گویی برای مربیان و دانشجویان ازجمله برنامه‌های جنبی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خواهد بود.

وی در خصوص بحث نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای حفظ ادبیات و داستان‌های فولکلور، بیان کرد: در این راستا بخش قصه‌گویی ادبیات عامه و فولکلور پیش‌بینی‌شده که در این بخش قصه‌هایی در خصوص احیای دریاچه ارومیه، سرداران و پهلوانان آذربایجان علی‌الخصوص قصه ستارخان ارائه‌شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: در کل منطقه حوزه یک کشوری یک زار و ۳۷۸ شرکت‌کننده داشته‌ایم که ۷۲۷ نفر به دبیرخانه ارائه شد و از این تعداد ۲۵۰ نفر به جشنواره استانی را یافتند و از این تعداد نیز ۳۴ نفر به بخش حوزه یک کشوری راه یافتند.

طی این نشست از پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز رونمایی شد.