برنامه‌های لازم و ضروری در بحث آموزش همگانی پدافند غیرعامل انجام‌شده
برنامه‌های لازم و ضروری در بحث آموزش همگانی پدافند غیرعامل انجام‌شده

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: برنامه‌های لازم و ضروری در بحث آموزش همگانی پدافند غیرعامل انجام‌شده و اولین قدم در این زمینه فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم و ادارات نسبت به مفاهیم پدافند غیرعامل است. سعید شبستری در دیدار با معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، افزود: در حال حاضر اداره کل […]

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: برنامه‌های لازم و ضروری در بحث آموزش همگانی پدافند غیرعامل انجام‌شده و اولین قدم در این زمینه فرهنگ‌سازی و آشنا کردن مردم و ادارات نسبت به مفاهیم پدافند غیرعامل است.

سعید شبستری در دیدار با معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، افزود: در حال حاضر اداره کل پدافند غیرعامل استان فراتر از آموزش‌های عمومی پیش رفته و وارد آموزش‌های تخصصی‌شده که نمونه آن گریدبندی شرکت‌های ساختمانی است به‌طوری‌که امروز شرکت‌های ساختمانی خود برای گذراندن دوره‌های آموزشی تمایل دارند.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان دستگاه‌ها موظف به ارایه پیوست پدافند غیرعامل در پروژه‌ها شده‌اند و بدون پیوست پدافند غیرعامل هیچ پروژه‌ای نباید انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، ادامه داد: همچنین قرارگاه‌هایی ازجمله قرارگاه زیستی تشکیل‌شده که در بحث پیشگیری از بیماری‌هایی مثل آنفولانزا بسیار موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در استان آذربایجان شرقی کارهای خوبی انجام‌شده اما هنوز با ایده آل‌ها فاصله‌داریم و امیدواریم در این راستا سازمان پدافند کشور ازنظر ارائه امکانات و تفویض اختیارات بیش‌ازپیش به استان کمک کنند.

شبستری، بابیان اینکه امیدواریم بتوانیم در بحث پدافند غیرعامل بیش‌ازپیش در خدمت مردم باشیم، گفت: کشور ما کشوری ست که همیشه از نقاط مختلف در معرض تهدید دشمنان بوده به‌طوری‌که از جنگ فیزیکی به سمت جنگ‌های سایبری و دیگر بحث‌ها پیشرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است تا نقاط ضعف را پوشش دهیم و در این راستا چندین مانور اجرا شد تا میزان آمادگی‌ها مشخص شود و در سال جاری نیز این مانورهای انجام می‌شود.