بررسی دو لایحه تشکیل قرارگاه اقدام و انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری در شورای شهر
بررسی دو لایحه تشکیل قرارگاه اقدام و انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری در شورای شهر

به گزارش قلم پرس، شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه شامگاه گذشته خود، دو لایحه شهرداری مبنی بر تشکیل قرارگاه اقدام و انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز را اعلام وصول و مورد بحث و بررسی قرار داد.لایحه اول مربوط به تشکیل قرارگاه اقدام بود. به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، در خصوص تشکیل قرارگاه […]

به گزارش قلم پرس، شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه شامگاه گذشته خود، دو لایحه شهرداری مبنی بر تشکیل قرارگاه اقدام و انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز را اعلام وصول و مورد بحث و بررسی قرار داد.
لایحه اول مربوط به تشکیل قرارگاه اقدام بود. به استناد ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، در خصوص تشکیل قرارگاه اقدام و اجرای طرح مطابق شیوه‌نامه پیشنهاد برای توانمندسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، شهرداری این لایحه را با قید یک فوریت تقدیم شورا کرد که یک فوریت آن رای نیاورد و مقرر شد در اولین جلسه بعد از بررسی بودجه، این لایحه مورد بررسی قرار گیرد. بر این اساس و برای بررسی بیشتر، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تشکیل قرارگاه اقدام، به کمیسیون‌های شهرسازی و برنامه و بودجه ارجاع داده شد.
لایحه دوم نیز مربوط به انحلال شرکت بهره‌برداری قطار شهری تبریز بود. با استناد به نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با توجه به فعالیت همزمان شرکت و سازمان با وظایف مشترک قطار شهری، تشکیل شرکت بهره‌برداری خلاف قانون اعلام شده است. بر این اساس لایحه شهرداری تبریز در خصوص انحلال شرکت بهره‌برداری و ادغام آن با سازمان قطار شهری تقدیم شورای اسلامی شهر شد.
اعضای شورا پس از بررسی این لایحه، مصوب کردند که قبل از بررسی بودجه، لایحه ادغام سازمان قطار شهری با شرکت بهره‌برداری در کمیسیون‌های مربوطه تحقیق و نظارت، عمران و برنامه و بودجه تعیین تکلیف شود.