برخی کاندیداها مسائلی را مطرح کردند که دشمن از آنها سوء استفاده کرد /به موقع به برخی از آنها پاسخ می‌دهیم
برخی کاندیداها مسائلی را مطرح کردند که دشمن از آنها سوء استفاده کرد /به موقع به برخی از آنها پاسخ می‌دهیم

دادستان کل کشور گفت: برخی کاندیداهای انتخاباتی مسائلی را مطرح کردند که دشمن از آنها سوء استفاده کرد و از زبان آنها گرفت و ما دیدیم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی مانور دادند. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه نوزدهمین جشن حمایت انجمن حمایت خانواده زندانیان […]

دادستان کل کشور گفت: برخی کاندیداهای انتخاباتی مسائلی را مطرح کردند که دشمن از آنها سوء استفاده کرد و از زبان آنها گرفت و ما دیدیم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی مانور دادند.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه نوزدهمین جشن حمایت انجمن حمایت خانواده زندانیان مرکز  در جمع خبرنگاران درباره تخلفات انتخاباتی گفت: گزارشاتی در این زمینه وصول شده که حسب مورد آنهایی که مربوط به دادستانی تهران بوده، ارسال شده و مواردی که مربوط به استان‌ها بوده ارسال شده؛ چرا که برخی از این موارد در حیطه صلاحیت تهران نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط از سوی ستاد حجت‌الاسلام رییسی شکایت تخلف انتخاباتی رسیده است، گفت: خیر. از جاهای دیگر هم از جمله وزارت کشور گزارشاتی ارسال شده بود.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا آماری از میزان تخلفات انتخابات اخیر دارد، گفت: تخلفات نسبتا زیاد بوده است ولی برای آمار دقیق احرازشده‌ها باید صبر کرد. مواردی که احراز می شود باید منتظر ماند تا در محکمه صالح مورد رسیدگی قرار گیرد. با این حال به طور کلی موارد زیادی از آنها در محکمه قابل اثبات است.

دادستان کل کشور در خصوص بازداشت عبدالرضا داوری گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.

منتظری با اشاره به ارائه گزارشی از تخلفات انتخاباتی به رییس قوه قضائیه گفت: در گزارشی که ما ارائه کردیم، ریز مسائل و اقداماتی که قوه قضائیه در صحنه انتخابات انجام داده بود، را ارایه دادیم که این گزارشات اعم از تشکیل جلسات جلوگیری از تخلفات و پیشگیری از این جرائم و شرکت در جلسات شورای عالی امنیت ملی بوده است. در مجموع قوه قضائیه در بیش از یک هزار جلسه انتخاباتی شرکت کرده است. علاوه بر این مصوبات زیادی در مورد جرائم انتخاباتی داشتیم.

منتظری در پاسخ به این سوال که سخنگو و رییس قوه قضائیه پیش از انتخابات اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از به هم ریختن جو کشور، برابر بداخلاقی‌های انتخابات سکوت می‌کنیم. آیا این به معنای عدم برخورد با تخلفات است یا قرار است مسائلی مطرح شود، گفت: مسایلی که نباید مطرح می‌شد از سوی کاندیداها و یا مسئولان مرتبط با آنها مطرح شد که برخی از آنها خلاف واقع بوده است و برخی از آنها اگر هم درست بوده، به شکلی مطرح شده که مصلحت جامعه نبوده است. مثل این می ماند که هر آن چه از دولت می‌دانیم بخواهیم بیان کنیم. ممکن است برخی از اعضای خانواده لغزش داشته باشند، نباید در سطحی که دشمن سوءاستفاده می‌کند، مطرح شود.

وی افزود: برخی کاندیداها مسائلی را مطرح کردند که دشمن از آنها سوء استفاده کرد و دشمن از زبان آنها گرفت و ما دیدیم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غربی مانور دادند و  برخی از آنها پاسخ دارد که به موقع به  آنها پاسخ می‌دهیم و برخی دیگر که امنیت جامعه را بر هم می‌ریزد، مختومه می ماند.