بدون حضور جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه امکان ندارد
بدون حضور جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه امکان ندارد

نخست وزیر ایتالیا، ا بیان اینکه امروز ایران با ثبات‌ترین کشور در منطقه بشمار می‌رود، افزود: بدون حضور جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه امکان ندارد و این ضرورت وجود دارد که ایران با توجه به قدرت تمدنی و منطقه ای خود در مذاکرات بین‌المللی حضور داشته باشد. “متئو رنتزی” نخست وزیر ایتالیا […]

نخست وزیر ایتالیا، ا بیان اینکه امروز ایران با ثبات‌ترین کشور در منطقه بشمار می‌رود، افزود: بدون حضور جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه امکان ندارد و این ضرورت وجود دارد که ایران با توجه به قدرت تمدنی و منطقه ای خود در مذاکرات بین‌المللی حضور داشته باشد.

“متئو رنتزی” نخست وزیر ایتالیا در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و ایتالیا، ضمن تشکر از استقبال و میهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران از هیأت عالی‌رتبه ایتالیایی، خاطر نشان کرد: پیوند بسیار تاریخی و عمیقی میان دو ملت و دو کشور وجود دارد و ما می‌توانیم در زمینه‌های گوناگون همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشیم که در این راستا ایتالیا از هیچ تلاشی برای به انجام رسیدن توافقات میان دو کشور فروگذار نخواهد کرد.

نخست وزیر ایتالیا با اشاره به ضرورت برقراری هر چه سریعتر و بیشتر ارتباطات بانکی و بیمه‌ای در مسیر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران با ایتالیا و اتحادیه اروپا، گفت: ایتالیا می‌تواند راهگشای دور جدید روابط ایران با اتحادیه اروپا باشد و در این زمینه تلاش خواهد کرد تا نقش خود را به خوبی ایفا کند.

رنتزی با اشاره به اینکه ایران پیشرفته‌ترین کشور در منطقه از لحاظ قدرت فرهنگی، علمی و دانشگاهی است؛ بر ضرورت توسعه مناسبات همه جانبه دو کشور تأکید کرد.

نخست وزیر ایتالیا با بیان اینکه امروز ایران با ثبات‌ترین کشور در منطقه بشمار می‌رود، افزود: بدون حضور جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه امکان ندارد و این ضرورت وجود دارد که ایران با توجه به قدرت تمدنی و منطقه ای خود در مذاکرات بین‌المللی حضور داشته باشد.

رنتزی همچنین با اشاره به نقش فزاینده ایران در تحولات بین‌المللی بر تلاش همه جانبه ایتالیا برای تسریع در اجرای تعهدات طرف اروپایی در برجام تأکید کرد و گفت: با هر روز تاخیر در اجرای دقیق برجام و آغاز همکاریها، کشورهای اروپایی بیش از همه ضرر خواهند کرد

نخست وزیر ایتالیا همچنین با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و جلوگیری از القاء شعارها و تبلیغات ضد اسلام و ادیان آسمانی خاطرنشان کرد: ما باید با تکیه بر ارزش‌های انسانی و فرهنگ‌های کهن خود بتوانیم بر این مشکلات فائق آییم.