بدهی ۲۰ میلیاردی آموزش و پرورش از محل اجاره مدارس واقع در اراضی موقوفه/ ۷ بیمارستان و ۴۰۰ مدرسه در اراضی وقفی
بدهی ۲۰ میلیاردی آموزش و پرورش از محل اجاره مدارس واقع در اراضی موقوفه/ ۷ بیمارستان و ۴۰۰ مدرسه در اراضی وقفی

[ad_1] مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: وزارت آموزش و پرورش بیش از ۲۰ میلیارد تومان بدهی از بابت اجاره مدارس واقع در عرصه ها و اراضی موقوفه به مجموعه اوقاف و امور خیریه استان دارد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب حسینی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران […]

[ad_1]


مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: وزارت آموزش و پرورش بیش از ۲۰ میلیارد تومان بدهی از بابت اجاره مدارس واقع در عرصه ها و اراضی موقوفه به مجموعه اوقاف و امور خیریه استان دارد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب حسینی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفت بیمارستان تبریز در عرصه های وقفی قرار دارند و همچنین بیش از ۴۰۰ مدرسه نیز در چنین اراضی ساخته شده اند و وزارت آموزش و پرورش از بابت اجاره این مدارس بیش از ۲۰ میلیارد تومان بدهی به مجموعه اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی دارد.

وی ادامه داد: البته ما با هدف کمک به روند آموزشی مساعدت های لازم را در این زمینه انجام داده ایم اما موضوع بدهی اجاره ای موقوفات استان در مورد دیگر سازمان ها و ادارات نیز صادق است و در صورت تجمیع کامل رقم این مطالبات به چند هزار میلیارد تومان نیز می رسد که تداوم این روند موجب تعطیلی نیت وقف از محل درآمدهای موقوفات می شود.

مدیر کل اوقاف استان تصریح کرد: مدیر کل سابق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در هشت سال فعالیت دولت قبل کوچکترین اقدامی در زمینه پرداخت این مطالبات انجام نداد و بلافاصله پس از تغییر دولت در نامه ای به وزیر آموزش و پرورش دولت رییسی خواستار پرداخت بدهی ۱۸ میلیاردی به اوقاف از محل اجاره مدارس شد.

وی خاطرنشان کرد: با این حال در دور جدید مدیریت آموزش و پرورش استان در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته  و مقدمات تشکیل کارگروهی برای پیگیری این مطالبات نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]