بخشودگی جرائم مالیاتی خواسته‌ی واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی
بخشودگی جرائم مالیاتی خواسته‌ی واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی
رئیس اتاق بازرگانی تبریز، بخشودگی جرایم و بهره‌مندی از فرصت‌های معافیت مالیاتی را از خواسته‌های واحدهای صنعتی و تولیدی استان دانست.

به گزارش قلم پرس، یونس ژائله امروز در نشست فعالان واحدهای صنعتی و تولیدی استان با مدیرکل و معاونان امور مالیاتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی واحدهای تولیدی مربوط به امور مالیاتی است،  اظهار کرد: تصویب موضوع افزایش‌های مالیاتی سبب ایجاد وظیفه‌ای مضاعف بر دوش واحدهای تولیدی شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذارانی که در شهرک‌های صنعتی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند باید از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند، گفت: میزان رد دفاتر در استان آذربایجان شرقی زیاد بوده و از این حیث جزو استان‌های رده آخر کشور هستیم که سازمان امور مالیاتی استان باید راهنمایی لازم برای افزایش میزان قبولی دفاتر را به واحد تولیدی ارائه کند.

ژائله با تاکید بر لزوم افزایش سواد و مهارت واحدهای مالی شرکت‌های تولیدی و صنعتی گفت: اینکه نتوانیم دفاتر مالی را آنطور که باید و شاید در اختیار اداره مالیات قرار دهیم، نقض بزرگی برای واحدهای تولیدی به شمار می‌رود که در این زمینه باید نسبت به تربیت افراد با مهارت و با سواد در حوزه مالی اقدام شود.

وی ادامه داد: شکایت از افرادی که دفاتر را بدون دلیل رد می‌کنند، باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در صورت عدم شکایت از این افراد، پیگیری‌های لازم شکل نخواهد گرفت.

رئیس اتاق تبریز عدم قبولی هزینه بعد از قبولی دفاتر را از دیگر مشکلات دانسته و گفت: به جای برخی سخت‌گیری و تنگ‌نظری‌ها باید به فکر توسعه واحدهای تولیدی باشیم چرا که به دنبال آن، می‌توان انتظار افزایش درآمدهای مالیاتی از آنها را داشت.

وی، مشکلات موجود را سبب فراری دادن سرمایه‌گذار از استان عنوان کرد و گفت: استان ما از تمام معافیت‌هایی که برای واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است، محروم بوده و متاسفانه از این فرصت قانونی استفاده نمی‌شود از امتیازاتی که دولت به بخش‌های صادراتی داده است، باید به درستی بهره مند شد.

ژائله همچنین خواستار بخشودگی جرایم مالیاتی شده و گفت: واحدهای تولیدی در شرایط کنونی اقدام به افزایش اشتغال و میزان تولید کشور می‌کنند که قبول بخشودگی جرائم مالیاتی در این شرایط برای این واحدها می تواند کارساز باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیازمند روحیه‌ای جدید در فضای کسب و کار استان هستیم، گفت: سازمان امور مالیاتی می‌تواند نویدبخش اخباری خوش برای حوزه تولید باشد.

انتهای پیام/