با گذشت ۶ ساعت، مشکل صندوق‌های الکترونیکی انتخابات شورا  حل نشده است/  تاخیر در ارسال کارت‌های الکترونیکی از تهران به تبریز
با گذشت ۶ ساعت، مشکل صندوق‌های الکترونیکی انتخابات شورا  حل نشده است/  تاخیر در ارسال کارت‌های الکترونیکی از تهران به تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، انتخابات شوراها که از ساعت ۷ صبح همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز آغاز شد اما انتخابات شورا در این شهر با مشکلاتی مواجه شد و صندوق‌های الکترونیکی قادر به کار نبودند و در بیشتر مناطق در دو ساعت اولیه تنها برگ انتخابات ریاست جمهوری به مردم داده […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، انتخابات شوراها که از ساعت ۷ صبح همزمان با سراسر کشور در تبریز نیز آغاز شد اما انتخابات شورا در این شهر با مشکلاتی مواجه شد و صندوق‌های الکترونیکی قادر به کار نبودند و در بیشتر مناطق در دو ساعت اولیه تنها برگ انتخابات ریاست جمهوری به مردم داده می‌شد.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این رابطه با عذرخواهی از مردم گفت: به دلیل تاخیر در ارسال کارت‌های احراز هویت روند برگزاری انتخابات با تاخیر انجام می‌گیرد.

وی، اظهار امیدواری کرده بود که این مشکل تا یک ساعت آینده به کلی حل شود اما با وجود گذشت ۶ ساعت از انتخابات شوراها در شهر تبریز در برخی نقاط مشکل صندوق‌های الکترونیکی حل نشده و  رای گیری را به صورت دستی انجام می‌‌شود.

آل‌هاشم: مسوولان باید قدردان مردم باشند/ صندوق‌های الکترونیکی شورای شهر با مشکل مواجه هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مردم بار دیگر با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند پشتیبان نظام اسلامی هستند و مسوولان باید قدردان این مردم باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در مسجد رادمردان بعد از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من لازم می‌دانم مراتب گله‌مندی خود و مردم را از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعلام کنم، چرا که مردم را دچار مشکل کرده‌اند و اکثر صندوق‌های الکترونیکی شورای شهر با مشکل مواجه شده با آقای استاندار صحبت کردم و به وزیر کشور نیز پیام فرستادم.

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز دقایقی پیش با اشاره به اینکه مشکلاتی در برخی شعب اخذ رای در سطح شهر رخ داده است، یادآور شد: برای حل این مشکل امکان رای دادن به صورت دستی فراهم شده و مردم هیچ دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند؛ چراکه هم آراء دستی و هم آراء الکترونیکی در پایان انتخابات محاسبه خواهد شد.

وی بیان داشت: به دلیل تاخیر در ارسال کارت‌های الکترونیکی از تهران به تبریز و طولانی بودن پیکر بندی، مشکلاتی در رای‌گیری الکترونیکی در برخی شعب تبریز رخ داد؛ اما تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نخواهد شد و تا رفع مشکل از تعرفه‌های دستی برای رای گیری استفاده می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه  پیش‌بینی‌های لازم برای هر شرایطی انجام شده است، ادامه داد: این موضوع پیش‌بینی شده بود که در صورت مواجهه با مشکلاتی در روند اخذ رای به صورت الکترونیکی، تمام شعبات اخذ به صورت دستی به رای‌گیری ادامه دهند.

گزارش خبرنگاران فارس حاکی است، در بیشتر شعب در مناطق بهار، راه‌آهن و برخی مناطق تبریز آرا همچنان به صورت دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س