با وجود تصویب مجوز خرید اتوبوس، دولت یک دستگاه اتوبوس هم به ما نداده است
با وجود تصویب مجوز خرید اتوبوس، دولت یک دستگاه اتوبوس هم به ما نداده است
شهردار تبریز گفت: با توجه به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز، تخصیص اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس از سوی دولت باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر صبح امروز در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار داشت: دریافت اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی از سهمیه پیش بینی شده سال ۹۸ دولت برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی تبریز، یکی از اولویت های شهرداری است و ما به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: سهمیه اوراق ۴۰۰ میلیارد تومانی از سهمیه سال ۹۸ فقط برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده و از این اوراق برای بازسازی اتوبوس ها استفاده نمی شود.

شهردار تبریز در خصوص مصوبه سال گذشته شورا مبنی بر خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، یادآور شد: مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سال گذشته مصوب شد اما دولت هنوز یک دستگاه اتوبوس هم به ما نداده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش حمل و نقل عمومی در کاهش میزان آلودگی هوا، گفت: بر اساس اعلام پایگاه بین‌المللی دیده‌بانی آلودگی هوا مستقر در سوئیس، تبریز در بین مراکز استان های ایران عنوان پاک ترین شهر را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

ایرج شهین باهر افزود: اجرای طرح هایی همچون LEZ در هسته مرکزی شهر و استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش میزان آلودگی های تبریز موثر بوده است.