با مدیران متخلف در بحث های انتخاباتی برخورد قانونی می شود
با مدیران متخلف در بحث های انتخاباتی برخورد قانونی می شود
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد قانونی در فضای مجازی از جمله آسیب‌های انتخاباتی است که نامزدهای ثبت‌نام کننده باید به آن توجه کنند

موسی خلیل اللهی روز چهارشنبه در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان، افزود: خرید رأی، تطمیع افراد و هواداران رقبا و استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی از دیگر آسیب و تخلفات انتخاباتی است که در صورت مشاهده به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه معیار اصلی در انتخابات قانون است، اعلام کرد: با مدیران متخلف در بحث های انتخاباتی توسط دادگستری برخورد قانونی می شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی بر تولید محتوای پیشگیرانه و انتشار آن در فضای مجازی با هدف کاهش جرایم انتخاباتی از سوی نهادهای مسئول و رسانه های گروهی نیز تاکید کرد.

وی رصد و پایش مستمر فعالیت های انتخاباتی را جزو اهداف اصلی و محوری ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرامی انتخاباتی در دادگستری آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: در این راستا اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرایم انتخاباتی مورد تاکید ماست.

خلیل اللهی از اختصاص شعب ویژه در دادگستری استان به منظور رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و اظهار داشت: هدف تمامی دست اندرکاران این اتفاق مهم سیاسی در کشور  برگزاری انتخابات در امنیت و آرامش کامل و نیز قانون مداری توسط تمامی مجریان و نامزدها می باشد.

وی با بیان اینکه دادستان های سراسر استان در ۲۱ شهرستان در قالب هیات های اجرایی حضور داشته و در بررسی صلاحیت کاندیداها نقش خواهند داشت، گفت: دادستان ها به عنوان مدعی العموم اجازه نخواهند داد عوامل اجرایی و ناظران انتخابات از مدار قانون خارج شوند.

آذربایجان شرقی با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۱۳ حوزه انتخابیه است که صاحب ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.