باید به گونه‌ای عمل کنیم که قوانین به خوبی اجرا شود/ وظیفه حاکمیت شنیدن صداهایی است که دیگران نمی‌شود
باید به گونه‌ای عمل کنیم که قوانین به خوبی اجرا شود/ وظیفه حاکمیت شنیدن صداهایی است که دیگران نمی‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اجرای سریع قانون حمایت از معلولان وظایف هر کدام از مسئولان را متذکر شد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان امروز (سه شنبه، ۲۶ تیر ماه) در جشن ملی و مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد […]

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اجرای سریع قانون حمایت از معلولان وظایف هر کدام از مسئولان را متذکر شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان امروز (سه شنبه، ۲۶ تیر ماه) در جشن ملی و مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: مشکل کنونی ما در کشور تصویب قانون نیست بلکه اجرای قانون است کما اینکه یکی از مشکلاتی که در مجلس با آن مواجه هستیم روند نظارت بر اجرای قوانین است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که قوانین به خوبی اجرا شود در غیر این صورت مجلس باید در جهت بازخواست و پیگیری وارد عمل شده تا قوانین اجرا شود چرا که تنها در صورت اجرای قوانین است که عینیت پیدا می‌کنند در غیر این صورت مشکل باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به تلاش سازمان بهزیستی در جهت اجرای قانون حمایت از معلولان یادآور شد: بی‌تردید همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و افراد این جامعه برای اجرای این قانون مسئول هستند چرا که در قبال افرادی که دارای معلولیت و مشکلات اجتماعی و بهزیستی هستند مسئولیت دارند.

پزشکیان با استناد به سوره بلد قرآن که به این مهم تأکید دارد افراد برای رسیدن به ایمان باید فقر و مشکلات را از بین ببرند وظیفه هر کدام از اعضای جامعه را در رابطه با افراد دارای معلولیت متذکر شد و به این مهم تأکید کرد که همه از مسئولان تا افراد جامعه باید برای بهبود شرایط زندگی معلولان تلاش کنند.

وی تصریح کرد: من نمی‌تواند بپذیرم که در جامعه این قبیل مشکلات وجود داشته باشد و ما به راحتی از کنار آن عبور کنیم بنابراین باید آنچه وظیفه ما بوده نه تنها در ادارات و سازمان‌ها بلکه در مساجد هم انجام داده به گونه‌ای که مساجد نباید نسبت به مشکلات مردم بیگانه باشند چرا که ما در شرایط کنونی به رغم باورهای دینی گرفتار مسائل ساده اجتماعی شده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نوع نگاه انسان به جهان باعث رشد و توسعه می‌شود، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم به عنوان نماینده با تمام وجود و باورهایمان فاقد نگاه‌های شعاری کمک کنیم تا در پی رفع مشکلات موجود جامعه‌ای سالم و شاداب ایجاد کنیم، از سوی دیگر NGOها، مساجد و روحانیت نیز باید در این مورد مشارکت کنند.

پزشکیان تأکید کرد: وظیفه حاکمیت این است که صداهایی که دیگران نمی‌شود را بشنود و دست‌هایی را که دیگران نسبت به آن بی‌تفاوت هستند بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت اجرای قانون حمایت از معلولان و ایجاد ساختارها و انجام پیگیری‌های لازم برای اجرای هر چه سریعتر این قانون اظهار امیداری کرد./