باید این فرهنگ را جا بیندازیم که اشتغال مساوی با استخدام نیست
باید این فرهنگ را جا بیندازیم که اشتغال مساوی با استخدام نیست

مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد، گزارش عملکرد شش ماهه خود را در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر توسعه استان ارایه کردند. به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان این که […]

مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد، گزارش عملکرد شش ماهه خود را در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر توسعه استان ارایه کردند.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان این که این جلسه یکی از شیرین‌ترین جلساتی است که توفیق حضور در آن را پیدا کرده‌ام، گفت: خوشحالیم که امروز شاهد ارایه گزارش دستگاه‌های اجرایی استان در عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهور مبنی بر تحقق بند به بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی با اشاره به این که مدیران استان در شش ماه گذشته با روحیه جهادی برای انجام تکالیف ابلاغ شده از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی تلاش کردند، افزود: خوشبختانه اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان به گونه‌ای بود که مدیران ما در ارایه گزارش کبمود وقت داشتند و اگر امکان داشت این جلسه را ساعت‌ها ادامه می‌دادیم.

جبارزاده با بیان این که این جلسه در واقع گزارش کار مدیران به مردم است، گفت: دولت یازدهم با تمام وجود و در عمل بر این باور است که مردم به عنوان صاحبان انقلاب و نظام باید به نحو احسن در جریان عملکرد مسوولان قرار گیرند و قطعا این امر باعث خوشحالی مردم و خشنودی رهبر انقلاب می‌شود.

وی تاکید کرد: گزارش عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی استان باید تنظیم و به دولت و دستگاه‌های مرکزی ارسال شود و در صورت امکان به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب هم برسد.

جبارزاده با بیان این که آن‌چه امروز گزارش می‌شود گزارش شش دوازدهم اهداف سال ۹۵ است، افزود: این گزارش در سه بخش شامل ماموریت‌های ابلاغی هر دستگاه از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی، سند تدبیر توسعه استان و فعالیت‌های ویژه دستگاه‌ها ارایه می‌شود.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از تحولات مثبت و تحرک‌آفرین در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: یکی از اهداف اولیه دولت یازدهم، تامین سلامت برای آحاد مردم بود و امروز شاهد تحقق پوشش همگانی بیمه درمانی که آرزوی هر ایرانی بود هستیم.

وی افزود: البته فراتر از این نیز کارهای بزرگی از جمله اجرای قریب به ۳۰۰ هزار متر مربع پروژه عمرانی در حوزه بهداشت و درمان در استان انجام می‌شود که باید این کارها به اطلاع مردم برسد و مردم احساس کنند که تلاشگران عرصه بهداشت و درمان در همه شهرها و روستاها به دنبال ارتقای سلامت و امکانات بهداشتی و درمانی هستند.

جبارزاده سپس به دستاوردهای صنعت برق استان اشاره کرد و گفت: امروز شرکت‌های برق استان در حال تحقق مدیریت مصرف انرژی که دغدغه رهبر انقلاب است هستند و صرفه‌جویی نزدیک به ۵۰ مگاوات برق در سال‌های اخیر کار ارزشمندی است.

وی با بیان این که یکی از شرط‌های اصلی توسعه تولید و صنعت، تامین برق مورد نیاز صنایع است، افزود: تولید ۲۵۰۰ مگاوات برق هدف‌گذاری شده جزو خواسته‌های ماست و ما مقدمات این کار را فراهم کرده‌ایم، اما لازم است امروز گله‌مندی خود را از دستگاه‌های مرکزی که مانع شروع این پروژه هستند اعلام کنم.

جبارزاده با تاکید بر همکاری وزارت نفت در تامین گاز مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های تولید برق، گفت: این پروژه نباید به خاطر عدم تامین گاز دچار وقفه شود، لذا شرکت گاز استان باید ستاد مرکزی وزارت نفت را در این خصوص متقاعد کند.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران صنعت آب استان نیز به خاطر تحقق مدیریت بدون پول با همکاری فرمانداران استان قدردانی کرد و گفت: با توجه به این که هنوز اعتبارات عمرانی استان در سال جاری ابلاغ نشده، مدیران ما با همکاری فرمانداران در جهت جذب مشارکت‌های مردم که خزانه اصلی است تلاش کردند و ما ثابت کردیم که بدون اتکا به اعتبارات دولتی هم می‌شود کار کرد.

وی همچنین عملکرد مجموعه میراث فرهنگی استان را در سال جاری قابل قبول دانست و گفت: حوزه گردشگری و میراث فرهنگی حوزه‌ای است که بیشترین واگذاری امور به مردم باید در آن انجام شود و با توجه به این که خواسته‌های فعالان این بخش خواسته‌های غیرقابل دسترسی نیست مکلفیم که نسبت به تامین نیازهای آنان اقدام کنیم.

جبارزاده توجه ویژه به برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ و ارایه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه را نیز خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود از نگاه مثبت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نسبت به بخش تولید و حل بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی واحدهای تولیدی استان قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم که مجموعه حفاظت محیط زیست استان هم به خاطر حمایت از تولید و هم حفاظت از سلامت مردم در کنار تولیدکنندگان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز همه فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران استان به طور جدی وارد قضیه اقتصاد مقاومتی شده‌اند، افزود: اقتصاد مقاومتی باید از روستاها شروع شود و خوشبختانه این باور در همه جای استان ایجاد شده و باید رقابت مثبت و تحرک بین شهرستان‌های استان در این راستا تقویت شود.

جبارزاده با بیان این که یکی از مشکلات ما بحث نیروی کار تحصیل‌کرده است، گفت: باید این فرهنگ را جا بیندازیم که اشتغال مساوی با استخدام نیست، ضمن این که امکان استخدام در دستگاه‌های دولتی نیز وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امروز باید به سمتی برویم که از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی استفاده کنیم و باید حمایت‌های ویژه دولت از فارغ‌التحصیلان را اطلاع‌رسانی کنیم.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: ارایه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی تنها گوشه‌ای از کار بزرگ اقتصاد مقاومتی و یکی از ده‌ها ماموریت ما در این زمینه است.

وی با اشاره به این که از مجموع ۵۱۵ واحد تولیدی هدف‌گذاری شده تاکنون به ۲۹۳ واحد تسهیلات بانکی پرداخت شده است، گفت: آن‌چه در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد دقت در پرداخت تسهیلات است، ضمن این که از سیستم بانکی نیز انتظار تسریع در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را داریم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود از مرکز صدا و سیما و اصحاب رسانه و خبرنگاران استان به خاطر انعکاس عملکرد مسوولان قدردانی کرد.

در این نشست که چهار ساعت به طول انجامید، ۹ نفر از مدیران اجرایی استان و دو نفر از فرمانداران به ارایه گزارش عملکرد حوزه‌های تحت مسوولیت خود در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر توسعه پرداختند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار (به عنوان ناب رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان)، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق تبریز، آب منطقه‌ای استان و شهرک‌های صنعتی استان، مدیران کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و فرمانداران تبریز و بناب در این جلسه گزارش‌های مربوط را ارایه کردند.