بالاترین قیمت نفت با رنگ باختن ورود زودهنگام ایران به بازار
بالاترین قیمت نفت با رنگ باختن ورود زودهنگام ایران به بازار

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، از آنجایی که سرمایه‌گذاران انتظارات قبلی خود در مورد بازگشت زودهنگام نفت ایران به بازارهای بین‌المللی را تعدیل کرده‌اند، قیمت نفت برای سومین روز در معاملات امروز افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته در نوسان است. قیمت نفت روز گذشته بیش از ۳ درصد […]

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، از آنجایی که سرمایه‌گذاران انتظارات قبلی خود در مورد بازگشت زودهنگام نفت ایران به بازارهای بین‌المللی را تعدیل کرده‌اند، قیمت نفت برای سومین روز در معاملات امروز افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته گذشته در نوسان است.

قیمت نفت روز گذشته بیش از ۳ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده بود.

هر بشکه نفت برنت ۶۸٫۶۰ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا ۶۶٫۱۳ دلار فروخته شد. نفت برنت دیروز ۳ درصد و نفت خام آمریکا ۳٫۹ درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

نگرانی‌ها در مورد اینکه ایران در صورت لغو تحریم‌ها به زودی بتواند فروش نفت را از سر بگیرد، قیمت نفت را پایین آورده بود.(جزئیات بیشتر)

به نوشته رویترز، هنوز روند بهبود جهان از شیوع کرونا متغیر است و چشم انداز نامشخصی در مورد تقاضا برای نفت وجود دارد.

بخش هایی از اروپا و آمریکا، ابتلاها و مرگ های کمتری را گزارش می‌کنند که دولت ها را بر آن می‌دارد تا محدودیت‌ها را کمتر کنند، اما در مناطق دیگر نظیر هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت، این نرخ هنوز بالاست.

* نفت ۸۰ دلاری با وجود بازگشت نفت ایران

به گزارش فارس، این درحالی است که بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکز پیش بینی کرده است، تقاضا برای نفت در جهان تا پایان سال به ۴٫۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد که بیشتر این افزایش در ۳ ماه آتی خواهد بود.

بنا بر اعلام این بانک، تقاضا در بازارهای پیشرفته، صدمه ناشی از شیوع کرونا به مصرف نفت و احتمال روند کندتر بهبودی در آسیای جنوبی و آمریکای لاتین را جبران خواهد کرد.

همچنین این بانک اعلام کرد حتی اگر نفت ایران به بازار بازگردد، به علت افزایش تقاضا و تلاش اوپک پلاس برای جبران ورود نفت ایران، قیمت نفت در سه ماهه چهارم امسال به ۸۰ دلار در هر بشکه افزایش می‌یابد.

* تحریم‌ها هم برداشته شود، خریداران نفتی برای ایران طاقچه بالا می‌گذارند

درحالی که چند روز پیش، قیمت نفت در بازارهای جهانی بر اثر احتمال بازگشت نفت ایران کاهش یافته بود، اما حقیقت این است مشتریان اصلی پیشین نفت کشور در ژاپن، کره جنوبی و تایوان می‌گویند، پیش از بررسی شرایط احتمال خرید دوباره نفت از ایران، منتظر چراغ سبز آمریکا خواهند ماند.

یک خریدار کره‌ای گفت: «خوب است بشود، نفت ایران را وارد کرد… اما اگر هم نشد، تاثیر چندانی بر ما ندارد.»

در تایوان، سخنگوی فورموسا پتروکمیکال گفت: قیمت‌های نفت ایران برای جذابیت باید در برابر گریدهای عربستان رقابتی باشند.

یک مسئول تدارکات در یک پالایشگاه ژاپنی که نخواست هویتش فاش شود، گفت: حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود، خریداران باید اطمینان حاصل کنند که بانک‌ها قادر به انتقال پول هستند، شرکت‌های کشتیرانی توانایی اعزام نفتکش به ایران را دارند و بیمه‌گران توانایی تامین پوشش بیمه را دارند.

وی افزود: « من فکر می‌کنم که برای غلبه بر این موانع هنوز زمان زیادی لازم است.»

خریداران هندی هم شرط و شروطی دارند که همه اینها نشان می‌دهد، هنوز موانعی بر سر خرید نفت ایران وجود دارد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ب