بالاترین ثروت آذربایجان شرقی چیست؟/ لزوم تدوین برنامه مؤثّر صادراتی برای پیشبرد اقتصاد
بالاترین ثروت آذربایجان شرقی چیست؟/ لزوم تدوین برنامه مؤثّر صادراتی برای پیشبرد اقتصاد

[ad_1] رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر لزوم تدوین برنامه صادراتی برای پیشبرد اقتصاد استان گفت: بالاترین ثروت آذربایجان شرقی، تجّار و نیروی انسانی دلسوزی است که در این استان فعالیت کرده و برای پیشبرد اقتصاد استان تلاش می کنند. به گزارش قلم پرس،از تبریز،، یونس ژائله امروز در جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت […]

[ad_1]


رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر لزوم تدوین برنامه صادراتی برای پیشبرد اقتصاد استان گفت: بالاترین ثروت آذربایجان شرقی، تجّار و نیروی انسانی دلسوزی است که در این استان فعالیت کرده و برای پیشبرد اقتصاد استان تلاش می کنند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز،، یونس ژائله امروز در جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز با اشاره به لزوم جمع بندی مشکلات صادرکنندگان برای ارائه به مسئولان ارشد دولتی گفت: همایش ملی صادرات غیرنفتی طی روزهای آتی توسط اتاق تبریز برگزار خواهد شد که می توان از ظرفیت های این همایش برای مطالبه‌گری مشکلات صادرکنندگان  نزد مسئولان ارشد دولتی بهره برد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: باید قبول کرد که کشور در وضعیت سخت تحریمی قرار گرفته است و صادرکنندگان با هزاران ترفند، محصولات خود را به بازار کشورهای مختلف صادر می کنند که باید در این شرایط قدردان زحمات این افراد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر لزوم تدوین برنامه صادراتی برای پیشبرد اقتصاد استان گفت: بالاترین ثروت آذربایجان شرقی، تجّار و نیروی انسانی دلسوزی است که در این استان فعالیت کرده و برای پیشبرد اقتصاد استان تلاش می کنند.  

سید یوسف حسینی نیز در این جلسه، آسیب شناسی صادرات به کشور ترکیه را مهم ترین دستور جلسه این نشست دانسته و ادامه داد: کشور ترکیه می تواند یکی از مهم ترین اهداف صادراتی تجّار آذربایجان شرقی باشد که باید همراه با صادرکنندگان به فکر شناسایی و جمع بندی این مشکلات باشیم تا در جلسه ای که با مسئولان کشوری در خصوص رفع مشکلات صادرات به کشور ترکیه برگزار خواهد شد، طرح و حل و فصل شوند.

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز همچنین بررسی لزوم تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در استان را دیگر دستور جلسه این نشست دانسته و گفت: در آینده ای نزدیک طرح کنسرسیوم های صادراتی مجددا و به دقت بررسی خواهد شد تا شاهد اجرایی شدن این طرح در استان باشیم.

وی، ارائه طرح پژوهشی بررسی چالش های صادرات استان و راهکارهای پیشنهادی را دیگر دستور جلسه این نشست عنوان کرده و با اشاره به برخی مشکلات صادرات از جمله نبود لجستیک مناسب گفت: کمبود و فرسوده بودن سیستم لجستیک، آسیب بالایی به بخش صادرات زده است. متاسفانه حوزه لجستیک کشور، راننده محور بوده و با شرکت های بزرگ لجستیکی روبرو نیستیم که این موضوع آسیب‌زا است.

محمدنقی هنربر، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز با اشاره به برگزاری نشستی با سازمان توسعه تجارت ایران با موضوع صادرات به ترکیه گفت: برای ارائه برنامه عملیاتی توسعه تجارت با ترکیه نیازمند ارائه نظرات توسط بخش خصوصی هستیم تا این مشکلات را به مسئولان ارشد دولتی انتقال دهیم.

وی موضوعات مربوط به رفع تعهدات ارزی را از جمله مشکلات اصلی تجّار دانسته و ادامه داد: عملیاتی شدن رفع تعهدات ارزی مورد تاکید همگان است اما از فعالان بخش خصوصی و تشکل های مربوطه می خواهیم به بیان کارشناسانه مشکلات طرح و راهکارهای رفع این مشکلات بپردازند.

گفتنی است آسیب شناسی صادرات به کشور ترکیه، بررسی لزوم تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در استان و ارائه طرح پژوهشی بررسی چالش های صادراتی استان و بررسی راهکارهای پیشنهادی، سه دستور جلسه این نشست بودند.

انتهای پیام/


[ad_2]