بازی‌ها رایانه ای کودکان و نوجوانان را از زندگی اجتماعی و هدفمند دور می‌کند
بازی‌ها رایانه ای کودکان و نوجوانان را از زندگی اجتماعی و هدفمند دور می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است با بودجه فعلی نمی‌توان به تولید بازهای داخلی با کیفیت امید بست لذا باید با افزایش بودجه و قیمت بازی‌های رایانه‌ای وارداتی در این راستا قدم برداشت. به گگزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی توجه بیشتر به تولید بازی‌های رایانه‌ای داخلی را ضروری دانست […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است با بودجه فعلی نمی‌توان به تولید بازهای داخلی با کیفیت امید بست لذا باید با افزایش بودجه و قیمت بازی‌های رایانه‌ای وارداتی در این راستا قدم برداشت.

به گگزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی توجه بیشتر به تولید بازی‌های رایانه‌ای داخلی را ضروری دانست و گفت: با اطمینان می‌گویم بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که این اهداف با کمالات انسانی و دینی مغایرت دارند و حتی بعضا خشونت و مسائل غیراخلاقی را ترویج می‌دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فضای اکثر بازهای رایانه‌ای وارداتی اعتیادآور است و اعتیاد و عادت کودکان، نوجوانان و جوانان به این بازی‌ها آن‌ها را از زندگی اجتماعی و هدفمند دور می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: طراحان این بازی‌ها با اهداف انقلاب و فرهنگ و هویت ایرانی عناد دارند و منافع آن‌ها با تخریب ذهن کودکان و نوجوان تامین می‌شود به همین دلیل اثرگذاری منفی و شستشوی ذهن را دنبال می‎کنند.

سعیدی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی که واردات بازی‌های رایانه‌ای به دنبال دارد، حمایت از بازی‌سازان ایرانی و جوانان خوش فکری که در این حوزه مظلومانه و با شرایط سخت اقتصادی فعالیت می‌کنند ضروری است اما متاسفانه عدم حمایت از تولید داخلی شامل حال سازندگان بازی‌های یارانه‌ای نیز می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت باید با در نظر گرفتن منابع از مجاری‌ مختلف برای این مهم کمک کنند تا تولید در این حوزه جان بگیرد، افزود: با بودجه فعلی نمی‌توان به تولید بازهای داخلی با کیفیت امید بست لذا باید با افزایش بودجه و قیمت بازی‌های رایانه‌ای وارداتی در این راستا قدم برداشت تا کیفیت آثار داخلی به مرور به پای همتایان خارجی‌شان برسند./