بازگشت مددجوی زندانی به آغوش خانواده بعد از ۵ سال با کمک خیرین در یزد
بازگشت مددجوی زندانی به آغوش خانواده بعد از ۵ سال با کمک خیرین در یزد

خبرگزاری میزان – محمد حسین دهقان طزرجانی، رئیس حوزه قضایی عقدا بیان داشت: همکاری شاکی در گذشت از بخشی از دیه و همچنین نقش خیِّرین و معتمدین در این آزادی بسیار اثرگذار بود که با پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال زمینه رهایی یک محکوم به حبس از بند زندان فراهم شد. وی اظهار کرد: در […]

خبرگزاری میزان – محمد حسین دهقان طزرجانی، رئیس حوزه قضایی عقدا بیان داشت: همکاری شاکی در گذشت از بخشی از دیه و همچنین نقش خیِّرین و معتمدین در این آزادی بسیار اثرگذار بود که با پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال زمینه رهایی یک محکوم به حبس از بند زندان فراهم شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های تحولی قوه قضاییه در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه و همچنین با فرهنگ سازی و توسعه کمک‌های خیرخواهانه و خداپسندانه در آزادی محکومین به حبس می‌توان نقش بسزایی در کاهش بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی خانواده‌های آن‌ها داشت.

وی به تأکید دین مبین اسلام به عفو و گذشت اشاره کرد و افزود: در اسلام در کنار قوانین و مجازات‌هایی که برای مجرمین در نظر گرفته شده است اکیداً به عفو و گذشت نیز سفارش شده که عملی کردن این وظیفه تا حد امکان مورد تاکید است.

دهقان در پایان با تحسین این عمل خدا پسندانه، رواج این گونه فرهنگ‌ها و اعمال نیک در جامعه را خواستار شد.

 

انتهای پیام/