بازار تاریخی تبریز، بازاری برای تمام ساعات باشد/ ایجاد ۱۰هزار فرصت شغلی با افزایش زمان فعالیت بازار
بازار تاریخی تبریز، بازاری برای تمام ساعات باشد/ ایجاد ۱۰هزار فرصت شغلی با افزایش زمان فعالیت بازار
شهردار تبریز با انتقاد از عدم فعالیت بازار تاریخی تبریز در ایام تعطیل و ساعات بعد از ظهر، گفت: اگر این بازار در روزهای تعطیل و ساعات بعد از ظهر تا نیمه شب فعال باشد، شاهد ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه گردشگری در تبریز خواهیم بود.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر با اشاره به بازدید روز گذشته خود به همراه معاون فرماندار و رئیس انجمن حرفه ای واحدهای رفاهی، تفریحی و پذیرایی گردشگری آذربایجان شرقی از بازار تبریز گفت: تعطیلی سرای ها و بخش های مختلف بازار در ایام تعطیل همواره اظهار نارضایتی گردشگران را به همراه دارد.

او با انتقاد از تعطیلی مساجد در ایام تعطیلات گفت: در روزهای تعطیل اخیر، بسیاری از افرادی که در بازار قصد اقامه نماز داشتند، با درب های بسته مساجد روبرو شدند و از این وضعیت گلایه داشتند که باید بررسی و مرتفع شود.

ایرج شهین باهر با بیان اینکه هم اکنون تنها از یک سوم ظرفیت بازار تبریز بهره برداری می شود، تصریح کرد: با بهره گیری صددرصدی از ظرفیت های بازار تبریز، بسیاری از گردشگران داخلی به جای شهرهای دیگر، قطعا تبریز را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند.

او با اشاره به اینکه بازار تبریز با وسعت یک میلیون متر مربع، عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان را یدک می کشد، خاطرنشان کرد: اهمیت این بازار صرفا به خاطر تاریخی بودن و میراث فرهنگی جهانی آن نیست؛ بلکه از نظر گردش اقتصادی نیز برای تبریز و منطقه بسیار حائز اهمیت است.

شهردار تبریز ادامه داد: فضا و موقعیت بازار این امکان را برای شهرمان فراهم کرده که بدون متحمل شدن مشکلات جذب سرمایه گذار  و صرف مدت زمان طولانی برای ساخت و ساز واحدهای تجاری، همان کارایی و یا بیشتر از آن را در اختیار داشته باشیم.

او تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های بازار بزرگ تبریز در ساعات بعد از ظهر تا نیمه شب، می تواند دست کم برای ۱۰هزار نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کند و در کنار این موجبات رونق اقتصادی شهرمان را فراهم می سازد.

ایرج شهین باهر ادامه داد: افزایش ساعات فعالیت بازار می تواند زندگی شبانه را به بافت مرکزی شهر بازگرداند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسیدن به این اهداف در گرو همکاری و همراهی تمام دستگاه های مسئول از جمله فرمانداری، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به ویژه هیئت امنای بازار است، اظهار داشت: اگر بازار تبریز همچون مجتمع های تجاری مدرن تا ساعت ۱۲ شب فعال باشد، شهرداری نیز آمادگی دارد ناوگان حمل و نقل عمومی خود را تا همان ساعت فعال نگه دارد.

او توقف گردشگران در راسته های بازار و صرف یک وعده غذا در این محل ها را جزو آرزوها و رویاهای عمده گردشگران دانست و ادامه داد: تعدادی از دالان ها و سرای ها که توسط شهرداری در سال های گذشته بازسازی شده است می تواند به عنوان رستوران، کافی شاپ و یا محل های استراحت گردشگران نیز مورد استفاده قرار بگیرد.