ایندپندنت:‌انگلیس با فروش سلاح به تل آویو در کشتار غیرنظامیان غزه شریک است
ایندپندنت:‌انگلیس با فروش سلاح به تل آویو در کشتار غیرنظامیان غزه شریک است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گزارش جدید یک روزنامه انگلیسی نشان می‌دهد که قطعات و تجهیزات سخت افزاری ساخت انگلیس توسط نیروهای رژیم اسرائیل در حملات هوایی اخیر به غزه بارها استفاده شد. روزنامه انگلیسی «ایندپندنت» با اشاره به زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی به غزه نوشت، علیرغم قوانین ظاهراً سختگیرانه صادرات اسلحه […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گزارش جدید یک روزنامه انگلیسی نشان می‌دهد که قطعات و تجهیزات سخت افزاری ساخت انگلیس توسط نیروهای رژیم اسرائیل در حملات هوایی اخیر به غزه بارها استفاده شد.

روزنامه انگلیسی «ایندپندنت» با اشاره به زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی به غزه نوشت، علیرغم قوانین ظاهراً سختگیرانه صادرات اسلحه در انگلیس، به نظر می‌رسد تجهیزات تولید شده در انگلیس به  این درگیری دامن زده اند. سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل هفته گذشته تایید کرد که هواپیماهای جنگنده «اف -۳۵» در بمباران‌های غزه استفاده شدند و انگلیس از جمله سازندگان اصلی قطعات این هواپ‍یماست و یک مجله نظامی دیگر چاپ انگلیس از مشارکت ۱۵ درصدی انگلیس در این پروژه خبر می‌دهد.

همچنین مشخص شده که نیروهای رژیم اسرائیل از هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ و بالگردهای آپاچی  در این حملات استفاده کرده‌اند و دولت انگلیس قبلاً پذیرفته این تجهیزات قطعات ساخت انگلیس را در خود دارند. بالگردهای آپاچی از سیستم‌های رادار ، تجهیزات ناوبری ، مجموعه موتور و سیستم های کنترل آتش ساخت انگلیس استفاده می‌کنند.

 

به نوشته این روزنامه، گروه‌های حقوق بشری خواستار توقف صادرات نظامی به رژیم اسرائیل شده‌اند. «اندرو اسمیت» از جنبش مبارزه با تجارت اسلحه گفت: «بمباران دو هفته گذشته صدها نفر را به کام مرگ کشانده و بحران انسانی را در غزه بیشتر کرده است.»

وی افزود: «دولت به ما می‌گوید که نگران است ، اما نتوانسته حداقل کاری را انجام دهد  و به طور مداوم از ارائه پاسخ روشن به سئوالات اساسی در این زمینه خودداری می‌کند.»

«ریچارد بورگون» نماینده حزب کارگر انگلیس نیز به روزنامه ایندیپندنت گفت: «دولت انگلیس چگونه می تواند ادعا کند که از صلح حمایت می‌کند وقتی که از این طریق اسرائیل را مسلح می‌کند؟»

وی ادامه داد: «با کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی در روزهای اخیر، اکنون زمان آن رسیده که دولت انگلیس فوراً صادرات سلاح به اسرائیل را ممنوع کند. بدون تحقق این امر ، سخنان دولت ما در مورد حمایت از صلح نه تنها پوچ است، بلکه در واقع در درجنگ اسرائیل علیه مردم فلسطین شریک است.»

طی ۱۲ روز درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، ۲۴۳ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیدند. در این درگیری‌ها بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین  باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه روز گذشته گذشته با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت ۲ بامداد ۲۱ مه (۰۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

«ناجی سرحان»، معاون وزارت کار و مسکن غزه، در گفت‌و‌گو با «آسوشیتدپرس» خبر داد که در درگیری ۱۲ روزه میان رژیم اسرائیل و حماس، دست‌کم ۲۰۰۰ واحد مسکونی در غزه ویران شده و بیش از ۱۵۰۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده است.

انتهای پیام/.