ایجاد هاب صادراتی شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد ارس
ایجاد هاب صادراتی شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد ارس

[ad_1] ایجاد هاب صادراتی شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد ارس به گزارش قلم پرس،مجید کیانی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: به دنبال ایجاد هاب صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه آزاد ارس هستیم و به همین جهت برگزاری اولین رویداد استارت آپ و دانش‌بنیان […]

[ad_1]

ایجاد هاب صادراتی شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد ارس

به گزارش قلم پرس،مجید کیانی رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ارس در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: به دنبال ایجاد هاب صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه آزاد ارس هستیم و به همین جهت برگزاری اولین رویداد استارت آپ و دانش‌بنیان در این منطقه جهت شناساندن ظرفیت‌ها و جذب فعالان اقتصاد دانش‌بنیان با اعمال سیاست‌های تشویقی ضروری است.

وی از بازاریابی و فروش به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور یاد کرد و افزود: اکوسیستم دانش‌بنیان در ارس شکل گرفته و زیرساخت‌های زیادی ایجاد شده است. یکی از اولویت‌های ارس توسعه زیرساخت‌هاست و در این زمینه نقش پردیس‌های دانشگاهی ارس را مهم می‌بینیم. دانشگاه‌های مستقر در منطقه آزاد ارس باید متناسب با اکوسیستم دانش بنیان و فناوری ارس تعریف شوند و برنامه مشخصی را طراحی، هدف‌گذاری و بر اساس آن برنامه حرکت کنند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در تشریح اکوسیستم دانش بنیان منطقه آزاد ارس گفت: این اکوسیستم شامل مرکز رشد، دانشگاه‌ها، مرکز نوآوری، صنایع خلاق، صندوق پژوهش و فناوری، شتاب دهنده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان است و در حال حاضر ۵۲ شرکت فناور و دانش‌بنیان در مرکز رشد ارس مستقر می‌باشد که ۱۴ مورد در سطح پیش رشد، ۳۱ رشد و ۷ مورد پسارشد در این مرکز پذیرش شده‌اند. همچنین ۴ شرکت دانش‌بنیان در حال تولید می‌باشند و ۳ شرکت دانش بنیان نیز درصدد رساندن نمونه‌هایشان به مرحله تولید هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی منطقه آزاد ارس ظرفیت های بالقوه‌ای به‌خصوص در زمینه کشاورزی، محیط زیست و حوزه‌های دانش بنیان و دیجیتال در این مطنقه وجود دارد که می‌توانیم با برنامه‌ریزی در این خصوص برندسازی کنیم.‌

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس معافیت ۲۰ ساله مالیاتی، شرایط ویژه واگذاری زمین و شیوه پرداخت و اعمال تخفیفات در هزینه‌های ساخت و سهولت صادرات و واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات را از مزایای حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور در منطقه آزاد ارس است خواند.

[ad_2]